Uutinen ei blogin lukijoiden onneksi pitänyt paikkaansa. Fox Sports selittelee asiaa Twitter tilin hakkeroinnilla. Tästäkin havaitaan ettei Messiä paljoa arvosteta. Hakkeri olisi voinut väittää lähes kenen tahansa muun tunnetun jalkapalloilijan kuolleen, mutta hän valitsi Messin.
Goal.com:n uutinen
Seurajoukkuekausi on ohi ja blogissa tapahtuu kesän aikana hieman vähemmän. Loistavan kauden jälkeen tulossa on muutamia pelaajavertailuja, hyvää oloa ei viitsi liian nopeasti pilata kertaamalla Messin suorituksia.
Jalkapallon Euroopan mestaruudesta pelataan piakkoin ja juttua on toivottu. Nähdäkseni FC Barcelona ei pelaa kisoissa, joten kovin suurta määrää asiaa kisoihin liittyen ei ole tulossa. Varsinkin niistä joukkueista, joissa FC Barcelonan pelaajia pelaa paljon, jonkinlaista juttua tulee. Espanjan maajoukkueesta tulee todennäköisesti jonkinlainen ennakko. Pelkkiä otteluraportteja saattaa tulla esim. Ruotsin tai Hollannin otteluista, koska Ruotsin joukkueessa on mukana entinen FC Barcelonan kallis hankinta Zlatan ja Hollannissa Afellay saattaa saada peliaikaa.
niin, oisihan se voinut valita vaikka Chivun olisi saattanut saada jopa enemmän huomiota? Käyttäen samaa ideologiaa on harmillista huomata että kaikki maailman ihmiset vihaavat neekereitä, kaverini kun sattuu olemaan rasisti
VastaaPoistaKaverisi = kaikki maailman ihmiset? Chivu ei olla tummaihoinen.
Poista- Mutta valitsi Messin, osoittaa jotain.
Poista- Cristian Chivua tarkoitetaan? Ei tosiaan ole tummaihoinen.
"Fox Sports selittelee asiaa Twitter tilin hakkeroinnilla. Tästäkin havaitaan ettei Messiä paljoa arvosteta." Eli kun yksi hakkeri hakkeroi messin twitterin, tarkoittaa se, että messiä ei arvosteta. Kun taas yksi ihminen on rasisti, kaikki ovat rasisteja. Chivu ei liittynyt tähän, vaan yritin antaa sinulle syyn siihen miksi juuri messin twitter hakkeroitiin. Parhaalla saa eniten huomiota
PoistaHuomiota olisi saanut enemmän esim Cristiano Ronaldolla, koska häntä ihailevat myös naiset.
PoistaJa homot
PoistaEiköhän Messin valitseminen nimenomaan osoita kuinka suuri hän on. Ei olisi läheskään yhtä kiinostavaa lukea vaikka jonkun Ivanovicin kuolleen kuin Messin. Messin kuolema saisi niin paljon julkisuutta sen takia ne valitsivat hänet.
VastaaPoistaVoisit nyt vähän laajentaa aihettas ja tekisit EM-kisoista juttuja. Niitä on kiva tehdä omasta mielestäni ja ne kiinostaa varmasti enemmän kuin tämä ronaldo/messi/barca/real/chelsea/xavi paska. Huomenna Lohko B:n ennakko blogissani !
Poista- Messin valinta osoittaa että monet muutkin arvostavat Messiä yhtä vähän kuin minä. Lisäksi esim Kristiina Messin tilalla olisi varmasti saanut varsinkin naispuolisissa aikaan enemmän huomiota.
Poista- Espanja paska juttua ainakin tulee.
toivottavasti espanja voittaa niin saa lukea sun paskoja selityksiä taas:D noh se on kyllä jo ihme jos voittavat, puyol ja villa liian kovia menetyksiä.
PoistaTuskin pari FC Filmaajien pelaajaa missään tuntuu. Otan tuon asian esille ennakossani.
Poistamaailman seuratuin fudari, ollut myös Time-lehden kannessa.(varmaan tiesitkin, kun fanipoika olet) Ei mikään ihme että valittiin "uhriksi". Jos siellä ois joku Porokara ollut niin ei se ois ketää kiinostanu.
VastaaPoistaNiin tai Chivu :)
PoistaMaailman tunnetuin? Voinen olla eri mieltä.
PoistaTime-lehden kansi ei paljoa kerro.
Ole eri mieltä ja kerro mielipiteesi maailman tunnetuimman jalkapalloilijan tittelistä
PoistaCristiano Ronaldo tällä hetkellä uraansa jatkavista.
PoistaMV on siinä oikeassa, että ainakin google antaa enemmän osumia haulla Cristiano Ronaldo kuin haulla Messi. Huomaa, että koko nimi Cristiano Ronaldo antaa enemmän osumi kuin pelkkä sukunimi Messi.
PoistaTämä kertonee, että pissistytöt pitävät eniten Penaldosta
Todennäköisesti näin. En tietenkään voi olla varma, koska en ole pissistyttö.
PoistaMV on siinä oikeassa, että ainakin google antaa enemmän osumia haulla Cristiano Ronaldo kuin haulla Messi.
PoistaEi muuten anna kokeileppa uudestaan.
Cristiano Ronaldo 122 000 000
PoistaLionel Messi 176 000 000
Messi 232 000 000
The German Bundesliga players have chosen Messi as the world's best player this season. Votes: Messi 73.4%, Ronaldo 17.8, Ozil 2.9 [Kicker]
VastaaPoistaBundesliiga ei kovin kovatasoinen ole, siitä tuokin kertoo.
PoistaMuuten vaan kolmantena rankingissa :) ja kun ei perusteluja löydy niin pidetään huonona, englannissa tulisi sama tulos ihan varmaan ja varmaan myös italiassa eli nekin ovat heikkotasoisia
PoistaNaah, itse pidän bundesliigaa todella kovatasoisena. Vaikkakin ihmettelen miksi äänestivät parhaan pelaajan heikommasta liigasta. Missä se saksalainen ylpeys?
PoistaOsoittaa vaan Messinvihaajan tietämättömyyden
Poista- Bundesliigassa panostettiin Euroopan liigaan. Sen takia nousi ohi Italian. Tulokset olisivat aika varmasti erilaiset Italiassa ja Espanjassa.
Poista- Aivan, ensimmäinen "saksalainen" Özil vasta kolmantena. Osoittaa sarjan paskan tason kun eivät osaa edes äänestää.
Itse laittaisin Italian ja Saksan Espanjan edelle. tiedä tuosta Saksan eurooppaliiga panostuksesta. Ei sieltä mitään kummoista menestystä tullu. Mielestäni äänestys käyttäytyminen ei kerro tasosta mitää. Ennemminkin siitä kuinka tämä barca ja messi hössötys/ihannointi on mennyt yli äyräiden
Poista-mitä helvetin väliä. Rankingin neljäskin on mahtavaa. Jos neljäs liiga on jo surkea niin ei sinulla muuta kuin paskaa ole päässä
Poista-sinä nyt haukut paskaksi ketä tahansa kuka kehuu Messiä joten jutuillasi ei ole mitään pohjaa
- Eihän Saksassa kovin surkea taso ole, mutta nykytyyliin kaikki mikä ei ole parasta on surkeaa.
PoistaMessin palvonta on tosiaan karannut käsistä.
- Kuten sanoin, nykyisin kaikki muu kuin paras on ihan paskaa. Otan joskus itsekin tällaisen kannan jotta muutkin huomaisivat kehujen menevän usein yli.
- Saksa on ehdotonta maailman parasta yhdessä Englannik, Italian ja Espanjan kanssa ja mielestäni se on ainakin kakkonen. Esimerkkisi pätee johonkin Ranskan tasoiseen liigaa
Poista- Kyllä, se on karannut käsistä mutta niin on myös kaikki muukin Barcelonaan ja Realiin liittyvä.
Eipä Saksa juuri vakuuta sikäli että yksi joukkue voittaa aina mestaruuden. Ellei, se on mokannut pahasti.
Poista- Real Madridiin liittyvä ei ole, FC Barcelonaan liittyvä on.
Mutta tolla sun logiikalla Barcelona ainoa espanjalainen joka voittaa mestaruuden eli real on paska.
PoistaMyös realiin liittyvä on
Real Madrid voitti mestaruuden tänä vuonna.
PoistaReal Madridiin liittyvä ei ole vielä karannut käsistä.
Miten espanjan liigan mestaruus liitttyy maa kohtaisiin mahdollisiin champions league mestareihin. Puhuit itse että bayern on ainoa joukkue joka vastaa saksan menestyksestä champions leaguessa ja minä sanon että sama juttu barcelonan ja espanjan kanssa. Ja sinä vastaat että real on mestari. Ootko noin tyhmä oikeesti vai etkö osaa lukea
PoistaNaurettavaa ylihypetystä, pokaaleihin katsottuna
Jaa, minä taas tarkoitin että Saksassa yksi joukkue hoitaa mestaruuden ellei mokaa pahasti.
PoistaJa millä perusteella Espanjassa Barcelona hoitaa menestyksen Mestarien liigassa?
Samoin Espanjassa, Barcelona on normaalisti täysin ylivoimainen Realiin verrattuna.
PoistaReal ei ole ollut edes finaalissa vuoden 2002 jälkeen, Barcelona on voittanut kolme mestaruutta viimeisen kuuden vuoden aikana, aika ylivoimaista barcan hallintaa
Normaalisti Real Madrid on edellä FC Barcelonaa.
PoistaViime aikoina FC Filmaajat on hoitanut menestyksen. Sitä ennen Real Madrid teki sen.
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoista"Itse laittaisin Italian ja Saksan Espanjan edelle. tiedä tuosta Saksan eurooppaliiga panostuksesta. Ei sieltä mitään kummoista menestystä tullu. Mielestäni äänestys käyttäytyminen ei kerro tasosta mitää. Ennemminkin siitä kuinka tämä barca ja messi hössötys/ihannointi on mennyt yli äyräiden"
VastaaPoistaItse ihmettelen lähinnä Saksan hypettämistä. Saksalaiset joukkueet eivät ole voittaneet yhtään eurocupia kymmeneen vuoteen ja maajoukkueenkin viimeisin mestaruus on vuodelta 1996.
Saksan ja Italian rankkaaminen Espanjan edelle perustuu johonkin aivan muuhun kuin menestykseen, joka kumminkin on urheilussa se tärkein asia.
Saksassa on hyviä pelaajia joten Saksa on kova. Ei se menestys niin ratkaisevaa ole. Näin olettaisin monen ajattelevan.
PoistaTietenkin voittamisella on väliä mutta ei tarvitse olla noin typerä. Loppujen lopuksia ei niin moni voita mitään joten on typerää ajatella että kun ei voita mitään niin on huono, oletko miettinyt että on ehkä vähän eri tapoja hävitä. Voi munata täysin tai olla aina siellä kärjessä. Onkon turnaus/kausi fiasko jos tulee kakkoseksi, ei se toki mitään juhlittavaa ole mutta silloin olit kuitenkin toiseksi paras koko kilpailussa. Sekin on silti selvää mnestystä. Ainoastaan gloryhuntter ajattelee kuin tuo edellinen anonyymi.
PoistaTietysti voidaan vertailla myös liigan tasaisuutta. Ja kuinka monta "huippu" tiimiä on liigassa. Ja sitten voidaan myös pohtia näiden joukkueiden tasoa jotka ovat sijoilla 10 alaspäin. Uskoisin, että Saksassa nämä joukkueet ovat kovempia kuin Espanjassa. Ainakin jos katsoo pelin laatua, voi tälläiseen johtopäätökseen tulla. Tietysti Espanjan neljänneksi "paras" joukkue tippui liigasta...
PoistaItalian ja Saksan eroon on minun vaikea sanoa mitään. Taitavat pelillisesti aika tasoissa olla.
- Kyllä ja ei. Cup muotoisissa kilpailuissa tuurilla on suuri osuus. Saattaa arvonnoissa saada puhtaan heittopussin vastaan aika myöhäisessäkin vaiheessa.
Poista- Tuo on aika totta, Saksan häntäpään taso on selvästi kovempi kuin Espanjan häntäpään. Villarrealin putoaminen osoittaa kuinka helppoa on päästä neljän sakkiin.
No sitten mestaruudellakaan ei ole mitään merkitystä ja kun ei millään ole mitään merkitystä niin eiköhän lopeteta jalkapallon katsominen koska millään ei ole merkitystä
PoistaEi pelkästään häntäpää, myös keskitaso ja kärkipää lukuunottamatta espanjan kahta isointa. Bayern on toki niiden tasolla. Espanjan kolmonen Valencia on kahtena edellisenä vuotena tippunut saksalaisten käsiin. Tänä vuonna leverkusenin, viime vuonna Schalken.
Hyvä ideahan se on. Tosin FC Barcelonan tappioilla on merkitystä.
PoistaJep, Espanjassa kuilu kahden suuren jälkeen on syvä.
"Saksassa on hyviä pelaajia joten Saksa on kova. Ei se menestys niin ratkaisevaa ole. Näin olettaisin monen ajattelevan."
PoistaIlman muuta Saksa on kova maajoukkue ja heidän liigansakin taso on nousussa. Se minua vain ihmetyttää, että Saksa on jo tietyissä piireissä julistettu varmaksi Euroopan mestariksi, vaikka yhtäkään peliä ei ole vielä pelattu. Lisäksi puhutaan jostainsaksalaisesta voittamisen kulttuurista, mutta kuten jo aiemmin mainitsin, niin viimeisinä vuosina ei siitä kulttuurista ole paljon ollut näyttöjä.
"- Tuo on aika totta, Saksan häntäpään taso on selvästi kovempi kuin Espanjan häntäpään. Villarrealin putoaminen osoittaa kuinka helppoa on päästä neljän sakkiin."
PoistaMiksi sitten saksalaiset eivät kykene voittamaan Eurooppaliigaa? Jos espanjalaiset ovat Barcaa ja Real Madridia lukuunottamatta niin heikkoja, niin miksi oli Eurooppaliigassa taas espanjalainen finaali? Nämä heikot joukkueet pudottivat kyllä matkalla Valioliigan ja Bundesliigan joukkueita laulukuoroon. Esimerkiksi La Ligan keskitason Athletic Bilbao pudotti Valioliigan kakkosen.
Villarrealin putoaminen kertoo enemmänkin siitä, että La Ligassa on todella kova kilpailu varsinkin siellä häntäpäässä. Ei siellä ole mitään Boltonin kaltaisia pubijoukkueita pyörimässä.
Espanjalaisia seuroja kiinnostaa Eurooppa liiga. Sen sijaan mm. Italiassa, Englannissa ja Saksassa se kiinnostaa paljon vähemmän.
PoistaEdelleen Eurooppa liiga on suurimmalle osalle joukkueista pelkkä lisärasite eikä se sarjojen tasosta kerro mitään. Moni joukkue pelasi Eurooppa liigan matsit reserveillä.
"Espanjalaisia seuroja kiinnostaa Eurooppa liiga. Sen sijaan mm. Italiassa, Englannissa ja Saksassa se kiinnostaa paljon vähemmän."
PoistaParemmin se kuvaa pienempien seurojen tasoa kuin hatusta vedetyt rankingit.
Eipä taida saksalaisia ja italialaisia sitten kiinnostaa mikää eurokilpailu jos menestymistä käytetään mittarina. Ja kyllä siellä taisi ManUlla olla Rooneyt ja kumppanit häviämässä Bilbaolle.
Ei kuvaa, koska sarjojen tasoerojen takia mm. Espanjalaiset seurat pystyvät panostamaan siihen enemmän.
PoistaRooneyt ja kumppanit olivat kentällä jotta saatiin katsojat paikalle. Eri asia olla kentällä kuin olla kentällä ja pelaaminen kiinnostaa.
"Ei kuvaa, koska sarjojen tasoerojen takia mm. Espanjalaiset seurat pystyvät panostamaan siihen enemmän."
PoistaItseasiassa eivät pysty. Sekä Bilbao, että Atletico jäivät ulos neljän parhaan joukosta, joka ainakin Atleticolle oli kauden päätavoite. Bilbao puolestaan oli käytännössä kokoajan La Ligan keskikastin joukkue. Missä tahansa muussa liigassa olisivat olleet Champions League paikoilla.
"Rooneyt ja kumppanit olivat kentällä jotta saatiin katsojat paikalle. Eri asia olla kentällä kuin olla kentällä ja pelaaminen kiinnostaa."
Tästä voidaan keskustella sitten kun sinulla on jotakin todisteita. Pelkät katkerat itkemiset eivät todisteita ole.
Atletico tiesi jo aikaisessa vaiheessa ettei neljän joukkoon ole mahdollisuuksia. Sen takia panosti Eurooppa liigaan.
PoistaBilbao taisteli samoista sijoituksista kuin Atletico kunnes alkoi panostamaan EL:n.
Asiantuntija näkee tapaukset joissa pelaajat eivät läheskään tosissaan yritä.
"Atletico tiesi jo aikaisessa vaiheessa ettei neljän joukkoon ole mahdollisuuksia. Sen takia panosti Eurooppa liigaan."
PoistaAtleticon jääminen sijalle 5 varmistui vasta viimeisellä kierroksella.
"Bilbao taisteli samoista sijoituksista kuin Atletico kunnes alkoi panostamaan EL:n."
Bilbao oli pääosin sarjan keskivaiheilla ja kokoajan sillä oli vaikeuksia nimenomaan espanjalaisia vastustajia vastaan.
"Asiantuntija näkee tapaukset joissa pelaajat eivät läheskään tosissaan yritä."
Ja kukahan tämä asiantuntija on? Et sinä ainakaan.
Aika uskottavaa että Malaga ei voita putoamaan tuomittua Sportingia? Muutenkin, jos nelossija muka oli päätavoite, miksi ykköset pelasivat Eurooppa liigaa?
PoistaBilbao oli pisteissä hyvin lähellä Atleticoa kuitenkin.
Minä olen yksi niistä monista asiantuntijoista eikä minun tarvitse muunnella totuutta.
asiantuntija? onko heittää mitään meriittejä?
Poista"Aika uskottavaa että Malaga ei voita putoamaan tuomittua Sportingia? Muutenkin, jos nelossija muka oli päätavoite, miksi ykköset pelasivat Eurooppa liigaa?"
PoistaPäästihän Atleticokin Real Sociedadin tasoittamaan yliajalla kolmanneksi viimeisellä kierroksella. Tämä maali lopulta maksoi heille sen neljännen sijan.
Atletico käytti kokoajan rotaatiota. Varsinkin Eurooppa liigassa kierrättivät puolustustaan.
"Bilbao oli pisteissä hyvin lähellä Atleticoa kuitenkin."
Niin lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana. Bilbaohan ei käyttänyt viime kaudella rotaatiota missään kilpailussa.
- henq: Vaikkapa (etukäteen)analysointikykyni verrattuna "huippuasiantuntijoihin".
Poista- Rotaatiota tai ei, käyttämällä reservejä Eurooppa liigassa olisivat (jälkiviisaasti) sanottuna ehkä päässeet neloseksi. Olivat lähes koko kauden kuitenkin takaa-ajajissa.
Aivan, Bilbao pärjäsi Eurooppa liigassa koska peluutti siellä ykkösiä. Näkyi selvästi liigapeleissä se. Osoittaa sen mitä olen sanonut: Eurooppa liigassa pärjäävät ne joukkueet joilla on varaa peluuttaa ykkösiään siellä.
analysointikyky? aina samat ketään ei kiinosta pelata selittelyt.
Poistavarmaan tulis ihan asiallistakin tekstiä välillä jos yrittäsit. mutta tosiaan aika hiljaista verrata itseäsi asiantuntijoihin. "huippuasiantuntijat" on asia erikseen.
Asiantuntijat eivät ole vielä päässeet edes tuolle "ketään ei kiinnosta" tasolle.
Poistaniin niin. Ja tässä on vielä se ero että sä pidät ittees asiantuntijana, muut pitää pellenä. Näitä asiantuntijoita muut pitää asiantuntijana. Siinä on se ero.
PoistaOsin massahysteriasta johtuvaa. Lisäksi eiväthän asiantuntijoina pidetyt helpolla kavereitaan mollaa.
PoistaAika monen "asiantuntijan" näytöt ovat lähellä nollaa.
Tässä tämänhetkinen UEFAn liigarankingin viiden kärki.
VastaaPoista1. England 84.410
2. Spain 84.186
3. Germany 75.186
4. Italy 59.981
5. Portugal 55.346
Erot ovat jo tässäkin parissa kohtaa aika suuret.
Aivan, ei tuollaiset erot tule pelkästään europa league panostuksella, toiseks mistä repäisit ton että saksa panostaa europa leagueen, todellisuudessa ei enempää kuin italiakaan. Mieti vähän ennen kuin puhut paskaa
PoistaSiis loppuosa oli Messinvihaajalle
PoistaEi pelkästään Eurooppa liiga panostuksella mutta silläkin. Hyvällä tuurilla pari Saksalaista seuraa on päässyt pitkälle Mestarien liigassa joka myös nostaa pisteitä.
PoistaEikä tarvitse kuin katsoa viime kautta niin näkee kuinka paljon se Eurooppa liiga vaikuttaa.
Maapisteet Eurooppa liigasta Saksa
Leverkusen 15
Stuttgart 13
Dortmund 9
Keskiarvo: 12,3
Maapisteet Eurooppa liigasta Italia
Juventus 10
Napoli 9
Palermo 6
Sampdoria 5
Keskiarvo: 7,5
Maapisteet ml Mestarien liiga.
Saksa 15,666
Italia 11,571
Että kyllä se Eurooppa liigan ansiosta esim. viime kaudella Saksa veti 4 pisteen eron.
Ja vielä vuosi taaksepäin, laitan pelkät keskiarvot Eurooppa liigasta:
Saksa: 15,75
Italia: 9,75
Että kyllä se Eurooppa liiga on se joka sen eron pitkälti tekee.
Lisätään vielä että minua ei kiinnosta "panostaako" Saksa Eurooppa liigaan vai ei, mutta noita pisteitä Saksa kerää Eurooppa liigasta todella paljon enemmän kuin Italia.
PoistaJos Italia on kerran niin huikea niin kyllä se kompensoisi tappion Euroopa Leaguesta ottamalla pisteitä Champions Leaguesta.
PoistaInter on ainoa italialainen joukkue joka on tosissaan kerännyt pisteitä italialle. kun kattoo Milanin pisteitä niin ne ovat aivan surkeita samoin Juventuksen, Lazion, Roman ja Napolin. Saksa meni myös Champions Leaguee katottuna reilusti ohi kun katsotaan miten italialaiset ovat pelanneet. Sori mutta kun noita italialaisjoukkueiden pisteitä katsoo on vaikea nähdä miten ne ovat muka panostaneet Champions Leagueen.
PoistaJaha, Mestarien liigan pisteet 2012 (keskiarvo):
PoistaSaksa 18,33
Italia 19
2011 sama
Saksa 19
Italia 17
2010 sama
Saksa 22,75
Italia 23
Mestarien liigan suhteen ollaan hyvin tasoissa, kun Eurooppa liiga mukaan luettuna eroa tulee noin 10 pistettä. Että silleen.
Aika huvittavahan tuo pisteytys on. Noiden perusteella viime kauden kovin sarja oli Portugali. Sitten Englanti ja Espanja.
2008/2009 kovin sarja oli, tadaa, Ukraina.
Että selittele vaan paskaasi siitä Eurooppa liiga ei vaikuta setistä, ellei tiedä kannattaa olla hiljaa.
Eli noistahan käy ilmi että saksa on ollut Champions leaguessa vähän parempi. Mitä helvettiä sitten selität joka paikassa että saksa on mennyt europa leaguen takia ohi ja annat kuvan että saksa on europa league keskittynyt ja italia champions legue keskittynyt jos ne kerran oikeasti ovat aika lailla tasoissa champions league pisteissä. Tämähän kertoo sen että saksa on vähintään yhtä hyvä champions leaguessa kuin italia ja pärjää paremmin europa leaguessa eli se on selvästi parempi.
PoistaTuossa oli vain muutaman vuoden ajalta.
PoistaItse sanoit: "Aivan, ei tuollaiset erot tule pelkästään europa league panostuksella" - Tuleehan. Mestarien liigassa aika tasan, Eurooppa liigassa ei todellakaan. Lisäksi noita esittämiäni keskiarvoja ei voi suoraan soveltaa. Mestarien liigassa Italia on ollut täysin ylivoimainen Saksaan nähden viitenä viime vuonna.
Toisaalta UEFA:n laskukaavassa on parempi jos yksi joukkue pärjää hyvin Mestarien liigassa kuin että 4 pärjää huonosti.
Selitä nyt vielä että 2008/2009 Ukraina oli kovin maa juuri Mestarien liigan takia.
Niin Italian ongelmahan on ollut nimenomaan se, että sieltä ei ole löytynyt viime vuosina kuin joku yksittäinen joukkue, joka on pärjännyt. UEFAn rankingissahan on merkityksellisempää se kuinka moni joukkue kyseisestä maasta pärjää kuin että voittaako joku yksittäinen joukkue mestaruuden.
PoistaEi ihan noinkaan. Parasta on se että kaikki menestyvät ainakin kohtalaisesti, koska jo yksi surkea suoritus tiputtaa keskiarvoa todella rajusti. Esim tämän kauden Saksa
PoistaNeljä kärki on kova
Bayern 32
Schalke 18
Hannover 17.5
Leverkusen 16
Antaisi pisteitä 20.875
Noilla pisteillä Saksa menisi ykköseksi. Mutta kun koko lista on
Bayern 32
Schalke 18
Hannover 17.5
Leverkusen 16
Dortmund 7
Mainz 1
Pari kämmäriä tiputtaa keskiarvoa viidellä.
Lisätään vielä että jos mukana on vain yksi joukkue joka voittaa koko roskan, maa saa todella kovat pisteet. Eli pahoja epäonnistujia tuolla ei kaivata.
PoistaToisaalta Espanjan neljä kovinta saisivat vieläkin kovemmat pisteet. Siksi kaikkien osallistujien pisteet pitääkin laskea, että ranking on uskottava. Italiahan menetti kolmannen sijansa juuri sen takia, että sieltä oli paljon epäonnistuneita joukkueita mukana.
PoistaNiin, paljon epäonnistuneita varsinkin UEFA cupin/Eurooppa liigan puolella.
PoistaSinänsä huvittavaa että Italia menetti maapaikkoja koska sillä oli niin monta edustajaa em. cupeissa.
Aika heikkoahan tuo on Italialla ollut Champions Leaguessakin viime vuosina. Silloin tällöin joku Milanon joukkue pärjää loistavasti, mutta muut floppaavat. Onneksi Juventus näyttää tekevän paluuta huipulle.
PoistaUEFA:n pisteissä varsin hyvää, menestystä katsoessa kyllä aika heikkoa. Juventusta haittasi sopupelihommat ja Serie B:n tiputus.
PoistaJuventuksen konttaamiseen on muitakin syitä kuin lahjontaskandaali ja serie b. Viime kaudella Conten kanssa saivat taas ryhtiä toimintaansa ja toivottavasti sama jatkuu. Viime vuosina eurocupit ovat olleet englantilaisten ja espanjalaisten dominointia kuten rankingistakin näkee. Olisi mielenkiintoisempaa jos kilpailu olisi kovempaa.
PoistaSerie B oli kuitenkin loistava syy muutaman vuoden ajan. Ei tietenkään ainoa mutta kuitenkin. Mielenkiintoa tosiaan kaivattaisiin lisää kilpailun muodossa. Tuskin tulee ihan pian.
PoistaHahaha, täysin ylivoimainen? Saksalla on ollut kolmen vuoden sisällä joka vuosi joukkue 4 parhaan joukossa, italialla yksi. Saksalainen seura on ollut kolmen vuoden sisällä kaksi kertaa finaalissa. Italia yksi. Tosi ylivoimaista heh heh.
VastaaPoistaTajuan pointtisi ukrainan kohdalla mutta se ei minua kiinnosta koska saksalla ei ole samanlaista tilannetta, se on ollut parempi kuin italia champions leaguessa.
Tässä keskusteltiin UEFA:n rankingista. Silloin menestys Mestarien liigassa katsotaan UEFA:n antamista pisteistä eikä mistään finaalipaikoista.
PoistaEdelleen Italia on menestynyt selvästi Saksaa paremmin Mestarien liigassa, kun katsotaan UEFA:n rankingpisteitä.
Siis miten Italia voi olla ylivoimainen pisteissä jos Saksa on sen kanssa tasoissa? Sinulla on joku outo oma logiikka :) älä nyt nolaa itseäsi
VastaaPoistaMitä nyt taas selität? Italia on selvästi paremmin menestynyt Mestarien liigassa. Ei kannata itkeä kun ei asiasta mitään tiedä.
PoistaMV tiedustelisin mielipidettäsi Messin tasosta. Kuuluuko hän maailman top 5, top 10 tai top 100?
PoistaDoupattuja pelaajia en laske millekään top-listalle.
PoistaSillä on vain väliä mitä on taphtunut viimeisen 5 vuoden aikana ja niissä Saksa on champions league pisteissä edellä Italiaa eli mistään italian ylivoimasta on ihan turha puhua. Vai luuletko että rankingiin lasketaan kaikkien vuosien pisteet :)
PoistaJoo heh heh.
Poista2007/2008:
Italia 18,6
Saksa 11,5
2008/2009:
Italia 13,375
Saksa 9
Eihän noista kahdesta vuodesta tule kuin 11 pistettä eroa Italian hyväksi.
Jalkapallo on ainakin, kuolleiden pelaajien määrästä päätellen maailman doupatuin urheilulaji. Tuskin engelsmnnit ovat sen puhtaampia kuin muutkaan.
PoistaPotkupallofanien höpötys taitopilleristä on täyttä sumutusta. EPO:sta, steroideista ja piristeitä on valtava hyöty jalkapallossa.
toisaalta suuren harrastajamäärän takia kuolemia tulee enemmän esim. sydämen rakenteellisen vian takia.
PoistaNo, Saksa on jyrännyt ohi viimeisen kolmen vuoden aikana joten nuo vuodet ei kiinnostaa kyllä pätkääkään sillä nehän tippuvat jo seuraavaksi pois eli Saksan ero Italian varmaan kasvaa vielä koska Italia ei tule todennäköisesti paljonkaan pisteitä keräämään
PoistaTomi: Totta, lisäksi jalkapallossa doping testit ovat melkoisen vähäisiä verrattuna moniin muihin lajeihin.
Poistahenq: Sekin mutta huipulla noita kuolemantapauksia tuntuu tulevan melko paljon verrattuna moniin muihin lajeihin.
Hah: Kiinnostaa sikäli että ne lasketaan tänäkin vuonna UEFA:n seurajoukkuerankingiin. Toisin sanottuna Saksa veti sen eron Eurooppa liigan avulla, ei Mestarien liigan.
Saksa veti ison eron euroopa leaguen avulla, totta, mutta viimeisen kolmen kauden aikana saksa on ollut parempi champions leaguessa kuin italia ihan pisteidenkin valossa
PoistaKetään ei kiinnosta viimeiset kolme vuotta kun viimeiset viisi vuotta lasketaan pisteisiin.
PoistaNo heh heh, sitten ruvetaan lainaamaan minua. No pian ne kaksi huonompaa vuottakin saksan osalta jäävät taakse
PoistaMutta eivät vielä ja tämän hetken tilanteesta oli kyse.
PoistaNiin ja vaikka unohdettaisiin koko europa league ja katotaan vaan champions leagueaa niin on naurettavaa sanoa että italia on ylivoimainen jos ne ovat suurin piirtein samoissa pisteissä
PoistaEi vaan Italia on ylivoimainen kun katsotaan 5 kautta taaksepäin. Pisteet lasketaan viideltä kaudelta, joten täysin perusteltua.
PoistaRonaldolla ei kestänyt pää pilkussa, taas.
VastaaPoistaRonaldo harjoitteli tulevaa varten koska oli harjoitusottelu.
Poista2 mokannut Ronaldo tällä kaudella, toinen maajoukkueessa ja toinen Realissa. Montas Messi mokannut?
VastaaPoistaRonaldo on mokannut kylläkin kahdesti Realissa. Bayernia ja Bilbaota vastaan.
Poista- Jaa niin, olikos toi joku ottelu jossa oli panosta öh? Messi on mokannut ainakin Sevillaa ja Chelseaa vastaan. Täytyypä tarkistaa jossain vaiheessa.
Poista- Bayerniä vastaan ei mokannut, koska pilkkukisan rankkareita ei lasketa.
Missä on itkut Messin upeasta suorituksesta maajoukkueessa?
VastaaPoistaHuonosti meni. Vain yksi maali, yksi syöttö ja kaksi kakkossyöttöä, tulos 4-0. Vasta kolme maalia on onnistuminen. Kysy vaikka Suomen medialta (viittaan Sveitsi-pelin jälkeiseen uutisointiin).
Poista- Vastassa oli joku höntsätiimi.
Poista- Jep, hattutemppu vähintään tuon tasoista vastustajaa vastaan.
Pystykkö heittää analyysiä ronaldon rankkarista turkkia vastaan?
VastaaPoistaRonaldo harjoittelee uudentyyppistä rankkaria koska hänen vanha varma rankkarinsa on ilmeisesti scoutattu.
PoistaRonaldon peliäly ei siis riitä kahteen erilaiseen rangaistuspotkuun. Tässäkin asiassa Messi on ylivoimaisesti Ronaldoa parempi
PoistaEi vaan Ronaldo harjoittelee koska oli kyseessä harjoitusottelu.
Poistaeiköhän tuo Ronaldokin pyri vetämään sen kuulan ylähyllyyn aina. Tai vähintäänkin maaliin... :D Siinä ei paljo scouttailut auta, sen verran kova kuti lähtee. Aina se ei vaan uppoo, vaikka oliskin maailman paras rankkarin vetäjä.
PoistaYlähyllyyn aina? Ei kovinkaan usein.
PoistaTuollaisissa otteluissa on hyvä harjoitella.
Analyysia Argentina-Ecuador matsista?
VastaaPoistaEtelä-amerikan taso on surkea ja Argentiina hoiti pakkopullasta kävelemällä voiton.
PoistaTaso surkea taas toteat tuon tämän yhden pelin perusteella. Mites Uruguay MM nelonen ja paras ei eurooppalainen maa. Sen lisäksi Brasilia ja Argentiina pelasivat alle oman tasonsa kyseisen MM turnauksen. Brasilia lähtee aina voittamaan kultaa MM-Kisoista.
PoistaMitä tämä kertoo "tasosta"?
Uruguay pääsi neloseksi koska sai tuurilla todella helppoja vastustajia. Lisäksi erään maan rankkarivetäjä mokasi pahasti.
PoistaBrasilia ja Argentiina pelasivat omalla tasollaan.
Ja miten Uruguay tähän liittyy?
Ecuadorin menestys perustuu täysin korkealla olevaan kotikenttään. Ecuadorin edellinen voitti vieraissa virallisessa ottelussa on aika pitkän aikaa sitten. Sen takia Argentiina ottikin helpon voiton kotonaan.
Poista"Ja miten Uruguay tähän liittyy?"
Poista"Etelä-amerikan taso on surkea"
Molemmat saman kirjoittajan tai sitten siellä kirjoittaa nimimerkin takana useampi persoona. Siihen kirjoittelu on välillä viitannutkin. Selvennykseksi: Uruguay on Etelä-Amerikassa.
Todellisuudessahan Etelä-Amerikassa on 7-8 MM-kisojen kestomenestyjää.
Uruguay on joo Etelä-Amerikassa, mutta nyt oli puhe muista joukkueista.
Poista7-8 kestomenestyjää? Korkeintaan 2.
Hommaa tietenkin vääristää se että Etelä-Amerikan karsinnoista on naurettavan helppo päästä kisoihin.
Voi LOL näitä sun selityksiä :D Penaldo siis harjoitteli huonosti tai sit väärässä pelissä ;).
VastaaPoistaMessi sen sijaan teki eilen huikean maalin ja pohjusti kahta muuta, KENTÄN PARAS.
Kentän paras, höntsämatsi
Poista- Penaldo harjoitteli höntsäpelissä, aivan.
PoistaMessi haki höntsäpelissä tulosta, koska yrittää kiillottaa kilpeään.
- Aivan, höntsämatsi.
Ronaldo siis on tavallista tyhmempi ihminen, harjoittelisi treeneissä tai niiden jälkee. Ei majupelissä
PoistaMajuhöntsissä on kovempi vastus ja tuntemattomammat maalivahdit.
Poista“I really admire Lionel Messi, even though I’m not a football fan. I recently had the chance to meet him in Barcelona, and for the first time in my life I was extremely nervous at the thought of speaking to someone. I stammered out a few words, nearly stuttering. It was almost embarrassing (laughing). “
VastaaPoista-Dominika Cibulkova
Vittu sä oot pelle, mistä tiedätt että Penaldo harjotteli uutta rankkipotkua Vitun idiootti, soitiko ehkä silla ja kysyit. Voisko joku lääkäri tehdä susta analyysin ja hankkia sulle oikeet lääkkeet, oot iha sekopää paskahousu
VastaaPoistaKatsoin rankkarin ja vertasin niitä edellisiin jotka menivät maaliin.
Poistahttp://www.google.fi/imgres?imgurl=http://robinbrown.co.uk/wp-content/uploads/2012/02/double-facepalm1.jpg&imgrefurl=http://robinbrown.co.uk/2012/02/everyone-wants-to-be-the-huffington-post/double-facepalm-2/&h=512&w=640&sz=50&tbnid=ZxOwWvUtdlFVNM:&tbnh=90&tbnw=113&prev=/search%3Fq%3Dfacepalm%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=facepalm&usg=__i_xxr-wtS7egWeI53GKrLlkM9EM=&docid=QWvcqhzHu9A71M&hl=fi&sa=X&ei=RYvPT_CeKNTQ4QSis9n_Cw&sqi=2&ved=0CHEQ9QEwBA&dur=438
VastaaPoistaOiskohan ollut vain niin että ronaldo epäonnistu pilkussaan PISTE! Kyse ei ollu yrityksestä laittaa löysä kuti melkein keskelle maalia, puhdas epäonnistuminen oli siis kyseessä.
VastaaPoistaMonen onnistumisen jälkeen voi kokeilla jotain uutta, etteivät kassarit enää ole niin hyvin mukana. Lisäksi epäonnistumisen jälkeen nälkä onnistua kasvaa.
Poista