sunnuntai 29. heinäkuuta 2012

Espanja pihalle Olympialaisten jatkopeleistä

Honduras voitti Espanjan 1-0 ja täten yliarvostettu Espanja tippui jatkosta. Tämä osoittaa kuinka paska joukkue Espanja on ellei se saa tuomariapuja.

Illan sankari oli Jerry Bengtsson joka pelaa USA:n MLS:a New England:n joukkueessa. Lädit veivät tämänkin koitoksen liimalettejä vastaan.

Illan typerimmän esityksen esitti yliarvostettu Tello joka sai varoituksen vaihtopenkin puolelta. FC Barcelonan tavat on hyvin omaksuttu. Villarrealin Diego Villar teki saman tempun, sen ymmärtää koska Villarreal tippui Espanjan pääsarjasta. EM-kisojen "paras pelaaja" Jordi Alba näytti todellisen tasonsa eikä pärjännyt edes junnutason pelaajia vastaan. Onnittelut FC Filmaajille 14 miljoonan haaskaamisesta.

Espanjan tulevaisuus on pelastettu. FC Filmaajien pelleilijät ovat umpisurkeita ja jatkossa muut saavat enemmän peliaikaa. Seuraavaksi jatkan vertailun kimpussa.

Espanjan viimeinen ottelu Marokkoa vastaan tuskin kiinnostaa ketään.

131 kommenttia:

  1. Tämä osoitti vain sen kuinka riippuvainen Espanja on La Masiasta. Ei tarvinnut jäädä kuin Thiago pois niin Espanjan taso romahti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Thiago on täysi tusinapelaaja, jonka taso nähtiin viime kaudellakin Barcelonassa. Syötti sentään tarkemmin kuin Xavi mutta siihen jäi.

      Poista
    2. Viime kesänä kun Thiago pyöritti tämän joukkueen peliä voitti Espanja U21 EM-kultaa. Nyt kun oli loukkaantuneena ei Mata ja kumppanit pystyneet mihinkään.

      Poista
    3. Thiago on tehoton pallonpyörittäjä Xavin tapaan. Se toimii vain silloin kun tuomari antaa sopivasti apuja.

      Poista
    4. Faktat kertovat toista.

      Poista
    5. Faktat? Perustan väitteeni siihen mitä olen nähnyt kentällä.

      Poista
  2. Thiago on tulevaisuuden maestro, hän hallitsisi pallollisesti minkä tahansa joukkueen keskikenttää

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimeä edes yksi.

      Poista
    2. voi viulu. toki se on sun mielipitees

      Poista
    3. Ei pelkästään vaan myös pitkälti fakta. Thiago on äärimmäisen yksipuolinen sivuttaissyöttelijä.

      Poista
    4. Messinvihaaja tuossa yllä sanoo, että Thiago hallitsisi pallollisesti Arsenalin Chelsean ja Liverpoolin keskikenttää.

      ----
      Anonyymi29. heinäkuuta 2012 15.07
      Thiago on tulevaisuuden maestro, hän hallitsisi pallollisesti minkä tahansa joukkueen keskikenttää

      Anonyymi30. heinäkuuta 2012 9.31
      Nimeä edes yksi.

      Messinvihaaja30. heinäkuuta 2012 11.34
      Arsenal, Chelsea, Liverpool...
      ----

      Hienoa tosiasioiden myöntämistä<!

      Poista
    5. Näköjään anonyymi 1 ja 2 olivat eri henkilöt, ei ihme että menee sekaisin.

      Poista
    6. Mihin kysymykseen sitten vastasit?

      Poista
    7. Arvelin että tuossa kysyttiin joukkueita jonka pallollista peliä Thiago ei vahvista.

      Poista
  3. Voisit jo opetella erottamaan MM-kisat ja EM-kisat toisistaan :)

    VastaaPoista
  4. Näyttää Messinvihaajakin unohtavan, että myös Espanja pelasi alle 23-vuotiailla. Nämä tulokset osoittavat, kuinka pienet tasoerot ovat alle 23-vuotiaissa.

    VastaaPoista
  5. Eikö ole vähän noloa ilkkua Messinvihaajan oma suosikki Englanti ei ole pärjännyt jalakapallossa sitten 60-luvun?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin eikä pärjää nyttenkään omillaan. HAH

      Poista
    2. - Miten niin noloa? Englantilaista pelityyliä ei arvosteta arvokisoissa. Siitä se johtuu.

      - Kyseessä on Iso-britannian, ei Englannin joukkue.

      Poista
    3. ei se menestys arvostuksesta ole kiinni(:
      mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu...

      Poista
    4. "- Miten niin noloa?"

      Haukut maata joka on voittanut putkenaan mestaruuksia viime vuosina ja kannatat itse maata joka ei edes pysty kilpailemaan mestaruuksista.

      Poista
    5. - Englantilaiset panostivat kovaan peliin, muualla ei sitä suosittu ja täten menestystä ei tullut tuomarilinjan takia.

      - Mitä väliä mestaruuksilla jotka on saatu tuomaripelin avulla? Ei pelkkä mestaruus osoita joukkueen olevan paras.

      Poista
    6. Mestaruus on ainoa asia, joka osoittaa sen kuka on paras.

      Englantilaisilla ei riitä taito, eikä peliäly. Ovat täysin keskinkertainen joukkue.

      Tuomareista valittavat vain mitättömät luuserit.

      Poista
    7. Mestaruus ei osoita kuka on paras, siihen vaikuttaa moni muukin asia.

      Englantilaisilla on kovuutta joka näkyy jos tuomari antaa pelata kovaa.

      Espanjalaiset valittivat Olympiakisoissa, mukava kuulla tuollainen mielipide.

      Poista
    8. kaksi sanaa briteille: rugby

      Poista
  6. Alle 23 vuotiailla tasoerot ovat vielä suht pienet.
    Mutta vain yksi erottui joukoista vuosia sitten ja se oli Lionel Messi, kun hän voitti U-20 world cupin, valittiin turnauksen parhaaksi pelaajaksi ja voitti maalipörssin, ei sovi myöskään unohtaa että Messi voitti Brasilian 08 olympialaisten finaalissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Messi teki silloinkin aika monta maalia rankkareista. Olympiafinaaleissa Brasilian pelaajilta petti henkinen kantti kuten usein käy ko joukkueen pelaajille.

      Poista
    2. 5 maailmanmestaruutta, pää ei kestä.

      Poista
  7. Keskittyisit mielummin Barcan pre-season peleihin, missä Messi teki hattutempun ja Barca voitti 8-0 ja kaikki Espanjan maajoukkue pelaajat olivat vielä poissa Barcan kokoonpanosta

    VastaaPoista
  8. Niin siinä käy, kun avainroolissa pelaa pelaaja nimeltä Juan Mata. Lähtöisin Real Madridin surkeasta akatemiasta ja pelaa Chelseassa. Täysi lapanen, kun pitäisi ottaa ohjat käsiinsä ja oikeasti rakentaa peliä.

    Romeulla on myös pitkä koulutusjakso edessään, jos palaa takaisin Espanjaan pelaamaan. Vuosi Chelseassa on tehnyt tuhojaan, eikä pelaamisesta tunnu enää tulevan mitään. Niin ne urat Chelseassa pelatessa kääntyvät alamäkeen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mata kasvatettiin Real Madridin akatemiassa huippupelaajaksi. Valenciassa ja Chelseassa menee huonommin. Osoittaa Real Madridin akatemian tason.

      Romeun taso ei riittänyt FC Barcelonaan eikä näytä riittävän myöskään Chelseaan.

      Poista
    2. "Mata kasvatettiin Real Madridin akatemiassa huippupelaajaksi"

      Mata lähti Valenciaan koska Capello totesi hänet liian huonoksi Real Madridiin. Real Madridin akatemian taso ei viime vuosina ole juuri häikäissyt kun eivät pysty tuottamaan huippupelaajia. Jese Rodriguez näyttäisi olevan poikkeus pitkään aikaan.

      Poista
    3. Ei vaan Mata pääsi lähtemään koska sopimusta ei ymmärretty tehdä. Real Madridin akatemia tuottaa huippupelaajia enemmän kuin FC Filmaajien vastaava. Tosin moni näistä huippupelaajista ei pelaa Real Madridin avauksessa.

      Poista
    4. Casillasin ja Arbeloan lisäksi ei taida Real Madridissa muut omat kasvatit vastuuta saada. Juanfran (Atletico) ja Negredo (Sevilla) olivat voittamassa EM-kultaa. Matalle ei tehty sopimusta, koska hänen potentiaaliinsa ei uskottu. Eikä Mata toistaiseksi ole kyllä esittänyt juuri mitään sellaista, joka olisi todistanut silloisen arvion vääräksi.

      Poista
    5. Sehän se, Real Madrid kasvattaa paljon mutta vastuuta saavat omassa joukkueessa vähän. FC Filmaajat laittaa pari tusinapelaajaa avaukseen ja on niiiiiin mainio kasvattajaseura :D

      Matan potentiaalista kertoo paljon Valencialle maksettu siirtosumma. Ja kyllähän Mata olisi haluttu pitää mutta kuten Raulin tapauksessa, ei aina sopimushommat onnistu Espanjassa.

      Poista
  9. Aika erikoista ettet nyt nosta esille pelaajien kiinnostuksen tasoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miksi nostaisin, kun mukana on jopa EM-kultamitalisti, varmasti kiinnostaa kun haluaa tulla toisiin arvokisoihin näin lyhyen ajan sisällä voitettuaan ensimmäisen.

      Taso ei riitä ja se nähtiin tässä.

      Poista
    2. Taso ei riitä? Espanja on hallitseva mestari kaikessa muussa paitsi alle 17 vuotiaissa ja olympialaisissa. Entäpä sinun suosikki Englanti?

      Poista
    3. Juuri Olympialaisissa pärjääminen kertoo mitä tasoa ovat pelaajat joista voisi tullakin jotain. Ketään ei kiinnosta joku 17 vuotiaiden mestaruus, 17 vuotiaista huippupelaajista ei välttämättä kovinkaan moni ole huipulla enää muutaman vuoden päästä.

      Englanti uusii pelityyliään koska muualla ei vanhaa arvosteta. Se näkyy huonompana menestyksenä.

      Poista
    4. Ketään ei kiinnosta joku 17 vuotiaiden mestaruus

      Niinpä siksi espanja ei hallitseva mestari olekaan:D

      Kyllä nuorten kisat (18-23) kertovat enemmän kuin olympialaiset.Olet olympialaisista tätä mieltä ainoastaan siksi että espanja tippui jos olisi voittanyt molemmat pelit niin olisivat höntsäkisat.

      Todella kauan on saanut uusia joo aina sieltä 60-luvulta:D hah hah noita sun selityksiä.Totuus on että englannilla ei vain ihan yleinen taso riitä ja moni huippu floppaa isoissa kisoissa (rooney köh köh).

      Poista
    5. "Juuri Olympialaisissa pärjääminen kertoo mitä tasoa ovat pelaajat joista voisi tullakin jotain."

      -Tässä on vähän ristiriitaa koska inhokkisi Messi voitti Olympialaiset 08, jonka jälkeen hänestä tuli maailman paras. Hänestä tuli jotain.
      Mun mielestä paremmin tason kertoo jos on nuori kaveri ja pääsee vaikka Euro maajoukkueeseen tai MM-joukkueeseen jossa ei ole ikärajaa ja enemmän kokeneita ja kovia kavereita.

      "Englanti uusii pelityyliään koska muualla ei vanhaa arvosteta."

      -Avaisitko vähän tätä?
      Ei esim. Cristianoakaan arvosteta mutta silti hän tekee suht paljon maaleja. Nyt sun suusta tulee enemmän paskaa kun sun persereiästä

      Poista
    6. - Juu. Pointti oli se ettei 17 vuotiaista pelaajista välttämättä tule huippupelaajia vaikka joukkue pärjäisikin.

      Englannin pelaamista vaikeuttaa myös kivikova Valioliiga. Eivät pelaajat jaksa raskaan kauden jälkeen haaskata voimia EM- ja MM-höntsissä. Rantapalloliigaan on juuri tuon takia haluttu kaksi ylivoimaista joukkuetta. Jaksavat pelata arvokisoissa.

      - Messistä maailman paras, hahaha. Eikä olympialaisissakaan ollut erityisen hyvä, toki vaikutti sekin että muita maita ei kiinnostunut sitäkään vähää niihin panostaa sillä kerralla. Nyt on eri meininki.

      Monet maajoukkueet valitsevat nuoria pelkästään markkinointimielessä tai muuten vaan. Esim Walcott, Ronaldo...

      Englannissa on perinteisesti saanut pelata paljon kovempaa kuin esim Mestarien liigassa. Nyt Valioliigaa on hieman pehmennetty jotta lädit pärjäisivät arvokisoissakin ja Valioliigajoukkueet paremmin Mestarien liigassa.

      "Ei esim. Cristianoakaan arvosteta..."

      Häh?

      Poista
    7. Meidän jengissä lähes kaikki vihaa, no ei vihaa muttei tykkää Cristianosta paitsi 2, tosin he sanovat myös että Messi on paras joten ei ne hulluja ole.

      Poista
    8. Englannissa pelityyli perustui paljolti kovaan peliin ja tiukemmalla tuomarilinjalla (muissa sarjoissa ja kilpailuissa) se ei toiminut. Tuohon alkuperäiseen viitaten.

      Poista
  10. http://www.youtube.com/watch?v=eQ4ur0iEDXY&feature=related ihaile Messin peliä! Loistava hattutemppu Brasiliaa vastaan!

    VastaaPoista
  11. Sanotaan että rakkaus ja viha tekevät sokeaksi, sinä olet Messinvihaaja. Mutta miksi? Hän ei ole tehnyt mitään sinulle, tappanut vanhempiasi, ryöstänyt kotiasti, vienäyt koiraasi jne.
    Sanot että hän on yliarvostettu ja siksi vihaat häntä, mutta ei Messi ole se arvostelija, se on muut ihmiset jotka arvioivat Messin tason peliesityksinsä peruteella, joten arvostele ja vihaa näitä muita ihmisiä äläkä Messiä.
    Mitä Messin pitää vielä tehdä todistaaksen olevansa yksi historian suurimpia? Sinua pidän vain perus Messi vihaajana joka ratsastaa joka ottaa viikonloppusin Cristianolta suihin. Näitä samantyylisiä ihmisiä näkee youtuben Cristiano primadonna videoilla, ellet sitten esiinny kaikkina heinä. Ketään täällä ei ota sua tosissaan.

    Rakkaudesta sanoisin että pidin Ronaldinhoa vielä vuonna 2008 maailman parhaana, kunnes totesin itse että eihän hän ole enään se se sama. Myös rakkaus sokaisee..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lue Anti-BFC:n syntytarina niin ymmärrät http://antibfc.blogspot.com/2012/01/anti-bfcn-syntytarina.html

      Messi ei toistaiseksi ole tehnyt mitään joka tekisi hänestä keskitasoa paremman pelaajan. Jotain höntsäjengejä vastaan maaleja, so what?

      Ronaldinho oli aikanaan todella yliarvostettu ja sehän nähtiinkin kuinka nopeasti tippui "maailman parhaasta" unohdukseen.

      Poista
    2. Anonyymi luulee Messinvihaajan olevan Ronaldofani :D

      Poista
    3. Haha Fessiltä ei edes voi ottaa suihin. Paitsi ehkä jos se on käyny sukupuolileikkauksessa.

      Poista
    4. Muistaakseni joku cristianon rakastaja sanoi hänen kyrvänsä olevan pieni, siitä ei ole kauan aikaa, n2-3 v

      Poista
    5. Goal.com, Tribalfootball vai mikä oli lähteenä? On sanonut noin 0,1% todennäköisyydellä.

      Poista
    6. Jaa mitä vittua nyt mielestäsi Ronaldinho oli yliarvostettu :DDDD

      Poista
    7. No Messinvihaajan mielestä nyt jokainen koskaan Barcassa pelannut pelaaja on yliarvostettu. Viha sokaisee pään ja saa ajattelemaan kaikenlaista kummallista...

      Ronaldinhohan ei todellakaan ollut yliarvostettu silloin 2000-luvun puolivälissä ja vähän sen jälkeen. Ne muutamat vuodet hän oli täysin ylivoimainen yksilötaidoiltaan, aika nopea, hyvät kikat, loistava pelisilmä ja oivaltavuus. Edelleenkin muistelen sitä El Classicoa, jossa Ronaldinho johdatti Barcan voittoon ja jopa suuri osa Realin paikalla olleista faneista osoitti seisaaltaan suosiota Bernabeulla. Toinen ikimuistoinen suoritus oli UCLssä se vapari Werder Bremeniä vastaan hyppäävän muurin alta suoraan maaliin. Ronaldinho on niitä viimeisiä brasilialaisia sambafutaajia, joiden tarkoitus oli pitää kentällä hauskaa.

      Suurkaupungin kirkkaat valot lopulta sokaisivat Ronaldinhonkin ja juhlinta ja elämästä nauttiminen ajoi ammattimaisuuden edelle. Toisaalta Dinho on myöskin slummeista lähtöisin, joten hänelle suotakoon se, että saa nyt nauttia elämästään. Hän on sen ansainnut ja jo kaiken voittanutkin, on MM-kultaa, UCL-mestaruus, Espanjan mestaruuksia jne. Copa Americasta en tosin ole ihan varma.

      Poista
    8. Ronaldinho oli äärimmäisen yliarvostettu pelaaja. Muutaman vuoden pelasi hyvin, sen jälkeen ratsastanut vanhalla maineellaan. Tulee mieleen Robinho.

      Zamppa, urheilualojen Guru: "Edelleenkin muistelen sitä El Classicoa, jossa Ronaldinho johdatti Barcan voittoon ja jopa suuri osa Realin paikalla olleista faneista osoitti seisaaltaan suosiota Bernabeulla." - Ei saakeli. Kertoo kaiken asiantuntemuksestasi ja myös Real fanien asiantuntemuksesta. Real Madridilla oli puolet pelaajista puolikuntoisia eikä Ronaldinhon tarvinnut niissä kahdessa maalissa kuin juosta suoraan eteenpäin. Hyvä esimerkki tapauksesta jossa Messinvihaaja tajuaa, monet muut eivät.

      Bremeniä vastaan muurissa oli sovittu etukäteen että hypätään kunnolla. Näyttivät sen vieläpä etukäteen, joten eipä ollut vaikea potkaista sinne päin muurin ali.

      Tuo juhliminen osoittaa minkä tason pelaajasta lopulta oli kyse.

      Poista
    9. Ronaldinho oli 2004/2006 ehdottomasti maailman paras pelaaja! Siitä ei ole epäilystäkään eikä kukaan kyseenalaistanut tätä silloin! Ronaldinhon nopea tippuminen maailman kärjestä johtui siitä, että miehelle tuli polvivamma,, eikä kukaan enää muista sitä? Hän on vieläkin tekniikaltaan maailman parhaita, mutta kunto ja juoksunopeus ei enää riitä,, ei ihme sillä ei Ronaldinho enää nuori ole. Eikä Ronaldinhoa vielä ole unohdettu,, ainakaan Barca fanien keskuudessa ( paitsi gloryhunttareiden jotka ovat alkaneet kannattamaan Barcaa vain sen suosion ja voittojen vuoksi) Ronaldinho taiteili myös upean maalin "kivikovaa" mourinhon Chelseaa vastaan 2004/2005 jossa hän leikitteli koko puolustuksella ja 2005/2006 juoksi koko puolustuksen läpi ja pudotti Chelsean! http://www.youtube.com/watch?v=_dCjy2ye3Xk

      Poista
    10. Kyllä kyseenalaisti. Asennevammainen kikkailija joka sai hieman menestystä kun Real Madridin Galactico systeemi aiheutti pahaa asennevammaa.

      2004-2005 maali taisi olla se perusveto jossa maalivahtia ei kiinnostanut. 2005-2006 Ronldinho rikkoi, kaikki odottivat vaparia ja kassarin kautta maaliin. Ei kehumista siis. Arsenalia vastaan UCL finaalissa oli myös surkea.

      Poista
    11. taaskaan ketään ei kiinnostanut, kaikki oli paskoja tai muuten vaan koko vastustajan joukkue oli loukkaantunut ja FIFA, UEFA ja Suomen jalkapalloliitto olivat salajuonessa Barcan vastustajaa vastaan.
      Ei vittu oot sä ny oikeesti tosissas?

      Poista
    12. Kyllä olen. Ensimmäisessä vedossa maalivahti nukkui ja toisessa lopetettiin pelaaminen selvän virheen seurauksena.

      Poista
    13. Ei varmana lopetettu pelaamista :D chelsean pelaaja "rikkeen" jälkeen ei edes katsonut tuomaria päin vaan yritti vielä ottaa palloa pois :D ja 2004/2005 pallo meni aivan maalin kulmaan ja maalivahdilla ei ollut mitään mahiksia :D ja Realin pelaajat puolikuntoisia:D? mistäs tuonkin olet repinyt??? Ronaldinho oli lähes täydellinen pelaaja,, Neymarin pallonkäsittely taidot, Messin nopeus,, ja Ronaldon pääpelitaidot yhdistettynä. Ja sen kyllä myönnän että Rijkaardin ajan loppupuolella Ronaldinho vain lähes hidasti Barcan hyökkäystä kikoillaan, mutta se oli vasta 2007/2008 kaudella

      Poista
    14. Tarkoitin Ronaldinhon rikettä. Maalivahti olisi torjunut helposti mutta ei viitsinyt.

      "ja Realin pelaajat puolikuntoisia:D? mistäs tuonkin olet repinyt???" - Ennen ottelua oli "varmaa" etteivät tietyt pelaajat (ainakin Helguera, Baptista muistaakseni) pelaa mutta niinpä vaan olivat kentällä. Puolikuntoisuus näkyi karusti.

      Ronaldinho oli ylihypetetty pelaaja jonka todellinen taso tuli esiin Milanissa.

      Poista
    15. Eli jos taso laskee jossain vaiheessa uraa niin kaikki saavutukset tulee mitätöidä?

      Poista
    16. Ei saavutuksia tarvitse mitätöidä, mutta parin kauden ylihypetettyjä tähdenlentoja on nähty ennenkin. Tällaiset pelaajat unohtuvat nopeasti kun hype on laantunut.

      Poista
    17. Eli jos pelaa pari maagista kautta jonka jälkeen taso laskee niin silloin ne pari kautta menee tuurin piikkiin?

      Poista
    18. "jonka todellinen taso tuli esiin Milanissa." Ronaldinholla meni huonosti jo 2 viimeistä kautta Barcassa polvivamman ja muiden syiden takia, Milanissa taso oli parempaa kuin esim, 2007/2008 Barcassa! Et ole näköjään seurannut tätä kautta ollenkaan jos väität Ronaldinhon oikean tason tulleen vasta selville Milanissa! Ronaldinho muuten itse pilasi uraansa runsaalla Barcelonan yöelämän harrastajana ja treenien väliinjättämisellä

      Poista
    19. - Ei vaan pari kauttakin voi vetäistä tuurilla. Samahan se kaikessa on. Ellei pysty toistamaan huippusuorituksia, on tähdenlento jollaisia on kyllä nähty.

      - Milanissa Ronaldinho sai hieman boostia uuden ympäristön ansiosta. Nopeasti sekin meni ja sitten taso oli sitä tuttua, heikkoa.

      Kertoo todella paljon pelaajan tasosta että kiinnostaa enemmän yöelämä harjoitusten lintsaaminen.

      Poista
    20. On muuten pystynyt toistamaan suorituksiaan sillä Ronaldinho valittiin nuorten mm kisoissa aikoinaan turnauksen parhaaksi pelaajaksi ja teki eniten maaleja! PSG:ssä Ronaldinho oli loistava ja sen takia Barca kiinnostui Ronaldinhosta! Barcassa Ronaldinho oli loistava myös!

      Poista
    21. Onnistuminen PSG:ssa siihen aikaan ei ollut kummoinenkaan suoritus. Kertoo myös paljon että ei kelvannut ManU:n vaikka oikeasti oltiin kiinnostuneita.

      Poista
    22. Messinvihaaja jaksaa vieläkin selitellä täällä, ettei Ronaldinho muka "kelvannut" ManUun tain Chelseaan? :D

      Kyllähän siinä oli kyse siitä, ettei Dinho tainnut edes haluta Englantiin pelaamaan. Tähän ovat syynä varmaankin ne samat syyt kuin monen muunkin latinotaustaisen pelaajan kohdalla: englantilainen esihistoriallinen pelityyli, huonot kelit jne. Varsinkin Espanjassa ja osin Italiassakin suositaan mielikuvituksellista, pallokontrolliin ja yksilötaitoon perustuvaa pelityyliä. Englannissa edelleen suurin osa pelaa sitä esihistoriallista 4-4-2 peliä, jolla ei ole vuoden 1966 jälkeen voitettu yhtään mitään.

      Abramovits ja Mourinho yrittivät kosiskella Ronaldinhoa Lontooseen silloin, kun Dinho pelasi parhaita vuosiaan, mutta brassitähti ei halunnut sinne. Dinhon viimeisistä vuosista Euroopassa ja juhlimisesta taas on ihan turha itkeä, koska ne ovat täysin hänen ja silloisen seuransa omia asioita. Muistutan vielä toisen kerran varmuuden vuoksi, että Dinho on tosiaan slummien lapsi, jolloin makea elämä varmasti maistui tuplasti paremmalta kuin "tavallisen eurooppalaisen" futaajan makea elämä.

      Messinvihaajan selityksille on hauska kyllä naureskella! Alkaa käydä ihan selväksi, että viha on todellakin saanut hänen päänsä aivan totaalisen sekaisin, jos oikeasti vakavissaan väittää, että jokainen henkilökohtaisella tasolla tunnustusta saanut nykyinen tai entinen Barcatähti on yliarvostettu tai pärjännyt vain tuurilla. Jos Messinvihaaja oikeasti on tosissaan tuota mieltä, niin kyllä sitten kaverin pää on todellakin ihan sekaisin.

      Poista
    23. ManU yritti ostaa Ronaldinhoa mutta muutti mielensä ja näin Dinho siirtyi FC Filmaajiin.

      Kertoo pelaajasta paljon ettei uskalla todistaa tasoaan Kivikovassa Valioliiassa.

      Eli FC Filmaajat opetti Dinhon ryyppäämään, todellinen ammattilaisseura tosiaan. Dinho veti pari kautta hyvin, silti ylihypetetty pelaaja joka tähdenlennon jälkeen oli surkea.

      Poista
    24. "FC Filmaajat opetti Dinhon ryyppäämään" Miten Barca liittyy mitenkään tähän?

      Poista
    25. Ronaldinho halusi mieluummin lämpimään ja pelityylilleen sopivampaan Espanjaan kuin sateiseen ja kylmään Englantiin, jonka liigassa pelataan taktisesti köyhää ja esihistoriallista jalkapalloa.

      Ronaldinho varmasti osasi juhlia ihan joukkueesta riippumatta ja lisäksi juhlintansa ja elämästään nauttiminen on täysin hänen oma asiansa. Osasipa silti käyttäytyä, eikä käynyt tökkimässä joukkuekaverinsa vaimoa/tyttöystävää, eikä haukkunut muita rasistisesti kuten eräs John Terry.

      Ronaldinho oli ja on vikoineenkin parempi pelaaja kuin yksikään Chelseassa koko joukkueen historiassa pelannut pelaaja.

      Poista
    26. - Pelatessaan FC Barcelonassa, Dinhon ura lähti laskuun. Siten.

      Zamppa, urheilualojen Guru: Espanjassa on tunnetusti helpompi pärjätä, se riittää syyksi kyllä.

      Tuskin yhtä rankasti olisi juhlinut Englannissa.

      Taas huomaa kuinka pelaajassa arvostat vain kikkailutaitoja, muilla ei merkitystä.

      Poista
    27. Kyllä se Dinho vielä pelasi hyvin Milanissa, voitti mm. syöttöpörssin kaudella 09-10.

      Mites Messinvihaaja, onko Ronaldo (se oikea), joka pelasi myös Barcelonassa yliarvostettu? Ehkä kaikkien aikojen paras hyökkääjä, mutta sinun mielestäsi varmaan paska pelaaja, joka teki maaleja tuurilla, tuomaripelillä ja sillä, ettei vastustajia kiinnostanut.

      Poista
    28. Syöttöpörssin voittaminen ei paljoa ole. Kaka voitti Italiassa vaikka mitä, muualla ei saanutkaan mitään aikaan.

      Ronaldo on osin yliarvostettu. Parhaina vuosinaan hyvä mutta sen jälkeen ura jyrkkään laskuun ja vanhoilla meriiteillä ratsasti pitkään. Onneksi pelasi vain yhden kokonaisen kauden FC Filmaajissa ja sen jälkeen kuritti FC Filmaajia Real Madridin paidassa.

      Poista
    29. tiesitkö Ronaldon polvivaivoista? et varmaankaan, olethan osoittanut tietämättömyytesi jo moneen otteeseen.
      Kaka siirtyi raudan lujaan La ligan pelaamaan ja esitykset muuttuivat räpellykseksi. Kertoo sarjan tasosta.
      Ronaldinhohan on todennäköisesti taitavin jätkä joka on koskaan viheriöllä kuulan perässä juossut. Siihen yhdistettynä vielä armoton laukaus, hyvä maalintekotaito, syöttötaito ja pelinäkemys niin puhutaan yhdestä kaikkien aikojen pelaajasta.
      Barcassa voitti muuten mestarien liigan ja oli pari kertaa fifan vuoden pelaaja. Ei tunnu kovin huonosti menneen. Loukkaantuminen ja törpöttely pisti sitten uran laskuun, kuten on jo täällä mainittu aiemminkin.

      Poista
    30. Tiesin että niitä kuulemma oli ollut. Ehkä muutakin oli, koska muutenkin Ronaldinhoa ei paljoa kiinnostanut.

      Taitavin? Ei lähelläkään. Armoton laukaus? Keskitasoa. Hyvä maalintekotaito? Onnistui pari kertaa hienosti ja hypeeeeeee. Syöttötaito ja pelinäkemys olivat melko hyviä.

      Barcassa voitti Mestarien liigan tuomriavuilla ja FIFA:n vuoden pelaaja palkinto o niin nähty.

      Tasosta kertoo juuri se ettei kiinnostanut jalkapallo vaan juopottelu ja juhliminen. Yliarvostettu kuten myös juuri lopettanut Roberto Carlos, jota pidetään hyvänä maalintekijänä kun pari kertaa osui tuurilla. Loput yritykset yleensä katsomoon.

      Poista
    31. elä sekoita ronaldoa ja ronaldinhoa noissa polvivaivoissa.(ekat lauseet)
      Sanoppa sitten joku teknisesti taitavampi pallonkäsittelijä kuin ronaldinho?
      Kova pyssy ja hyvä laukomaan vapareita.
      Voittipa kuitenkin, ja tietty ilman tuomariapuja. Kyllä se fifan vuodenpelaajan pytty jotain kertoo...
      Enpä ois kuullut että joku pitää carlosia hyvänä maalintekijänä. Täysillä sinne päin ja toivotaan parasta. Tulee muuten eräs cronaldo tuosta mieleen.

      Poista
    32. Roberto Carlos on kyllä yksi parhaista vasemmista pakeista kenet olen nähnyt. Nopea ja osasi tehdä maaleja, ja päälle vielä huikeat vaparit.

      Mutta mitä tuomariapuja Barca sai vuoden 2005-2006 Mestarien liigassa kuten sanoit? Taitaa vain vituttaa kun Barcelona tiputti Chelsean jatkosta heti neljännesvälierissä :D Mutta kerrohan toki tuomariavuista. Niin ja yliarvostettu Ronaldinho valittiin tuolloin Mestarien liigan parhaaksi pelaajaksi ;)

      Poista
    33. - En sekoitakaan.

      Ymmärrät varmasti että taitava pallonkäsittely ei välttämättä riitä huippujalkapallossa elleivät muut osa-alueet ole kunnossa. Ronaldinhoa taitavampia pallonkäsittelijöitä riittää muualla kuin huipputasolla. Heillä ei välttämättä ole muut taidot kohdallaan ja siksi eivät pelaa huipulla.

      Tuomariavuilla Mestarien liigan ja FIFA vuoden pelaaja on yleensä hypepalkinto.

      Kas, olet sentään Carlosista samaa mieltä.

      - Niin, Carlosin vaparit tyyliin "täysillä silmät kiinni ja toivotaan".

      Lehmann ajettiin finaalissa ulos aiheetta (tilanne oli paitsio ja tuomio väärä), lisäksi Barcelonan tasoitusmaali oli selvä paitsio. Se niistä tuomariavuista.

      Messikin valittiin Mestarien liigan parhaaksi kun teki höntsäjengejä vastaan pari maalia.

      Poista
  12. Jep, MV pitää jokaista barcassa pelaavaa yliarvostettuna. Viha sokaisee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei viha sokaise, kerron faktoja.

      Poista
    2. Faktasi ovat vihan sokaisemia

      Poista
    3. Ei, kerron faktoja joita Barca-fanit eivät tajua vihatessaan minua.

      Poista
    4. Ronaldinho arvostettiin maailman parhaaksi pelaajaksi tuohon aikaan. Aika moni jalkapallon ammattilainen siis oli jälleen kanssasi erimieltä. Ronaldinhon saavutukset ja esitykset kentällä puhuvat puolestaan. Abramovits taisi myös siihen aikaan yrittää suostutella Dinhoa Chelseaan, mutta brassitähti ei halunnut ja hintaakin oli sen verran, että Abra kerjäisi nyt Moskovan kaduilla, jos olisi suostunut maksamaan.

      Jos Ronaldinho muka oli niin yliarvostettu, niin miksi Abramovits ja Mourinho olisivat hänet sitten halunneet joukkueeseensa? Vastaus on, että hän tosiaan oli silloin maailman paras, eikä tippaakaan yliarvostettu.

      Poista
    5. Asiantuntijoiden tietotaso on nähty.

      Miksi Abra ei halunnut Ronaldinhoa Chelseaan vaan Ronaldinho meni jäähdyttelemään AC Milaniin kun lähti Barcelonasta?

      Poista
    6. Koska Ronaldinho ei halunnut Chelseaan vaan Milaniin!! Koska siellä pelasi monia Ronaldinhon hyviä ystäviä, kuten Kaka, Robinho ja ex Barca puolustaja Zambrotta

      Poista
    7. http://www.youtube.com/watch?v=dvZFfPcAzws ja muuten aivan loistava maali

      Poista
    8. - Ronaldinho ei kelvannut muualle, siinä syy.

      - Aika keskelle meni.

      Poista
    9. haluaisin nähdä kun joku englantilainen tekee vastaavan suorituksen=D
      huumoriblogi alkanut dissaamaan ronaldinhoa, koska hän oli niin kova peluri.
      veikkaanpa että vanha paskafudiksen kannattaja mössönvihaaja on katkeroitunut ronaldinhon vaparimaalista enkkuja vastaan -02 mm-kisoissa.

      Poista
    10. Vastaaviin suorituksiin tarvitaan myös maalivahdilta pientä lahjaa. Veto oli aika helpostikin torjuttavissa.

      Vaparimaali enkkuja vastaan oli hyvä esimerkki tuurista.

      Poista
  13. Kyllä Barcelonaa pystyi vielä kunnioittamaan viisi vuotta sitten, mutta nykyään joukkue on ylivoimasesti kuvottavinta paskaa mitä jalkapallossa on Man Shityn ja Chelskin ohella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
    2. Täysin samaa mieltä siitä että Barcelonaa pystyi kunnioittamaan viisi vuotta sitten?

      Poista
    3. Hitto menin ansaan ja kirjoitin tyhmästi. Alkuosa, Man City ja Chelsea pois, niin sitten.

      Poista
    4. Pakko poistaa kommentti ettei BFC saa tuosta screenshottia :D

      Poista
    5. johan tuota iniset siihen malliin että voidaan todeta chelskin olevan täyttä paskaa ja sinunkin aivan täys pelle.

      Poista
    6. Heh heh, kun väsää samalla vertailua, tulee joskus kirjoiteltua liian nokkelia.

      Poista
  14. http://www.youtube.com/watch?v=LC-H2wXK4T4&feature=related kyllä muuallakin osataan filmata :D

    VastaaPoista
  15. http://www.youtube.com/watch?v=VC9ce5RWanE maailman paras?

    VastaaPoista
  16. http://www.youtube.com/watch?v=NjEZd7JMaaY

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jokainen pelaaja tekee tuota varsinkin rankkarialueella ja tuosta ei voi selvästi nähdä osuiko jalka Messiin vai ei,,, Messi ei edes jäänyt protestoimaan tuomarille asiasta vaan jtakoi heti pelaamista... Miksi Messi muuten olisi edes kaatunut ilman syytä, sillä Messi olisi voinut hyvin jo laukaista heti tilanteen jälkeen jos ei olisi kaatunut...

      Poista
    2. http://www.youtube.com/watch?v=f5SGjxgP1Q0&feature=related ja siinä sulle kovia premier league pelaajia,,,ja tällä kertaa ei ollut edes 10 miehen joukkue,, ja et voi sanoa, että ei kiinnosta, sillä Arsenal pelaajat olivat taistelemassa vielä jatkopaikasta! ja et voi sanoa Messin filmaava, sillä kontaktit syntyvät,,

      Poista
    3. - Niin että filmaus on sallittua koska tuomari ei voinut selvästi nähdä :D

      Messi tietää ettei olisi tehnyt maalia, joten kalasti mieluummin rankkaria.

      - Messi kuljettaa palloa äärimmäisen tehottomasti. Mitäs sitten?

      Poista
  17. http://www.youtube.com/watch?v=3du94AXBDEY&feature=related siinä Messin kauden kaikki maalit! Loistavia ja hienoja maaleja! Rikkoi jopa Pelen ennätyksen,,, Eipä paljoa pilkuistakaan tehnyt,, suurimmaksi osaksi hienoja yksilösuorituksia !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä on Espanjan liigan taso vajonnut todella alas.

      Poista
  18. http://www.youtube.com/watch?v=TVye4t7aNWU&feature=related Real SUcks

    VastaaPoista
  19. http://www.youtube.com/watch?v=zCKERBgC1WI&feature=fvwrel Loistavat näytöt R10:ltä surkeaa Englantia vastaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tärkeä puolivälierä ottelu 2002 mm kisoissa! Katso video

      Poista
    2. Ensimmäisessä maalissa keskitason syöttö ja pallo hirveällä tuurilla maaliin. Toisessa maalissa nukkui maalivahti pahasti.

      Poista
    3. No ehkä nukkui joo, mutta harva pelaaja uskaltaa kokeilla tuollaista puolivälierässä,,, ja tommosella tarkkuudella vielä! Putosi todella pahasti juuri yläkulmaan!

      Poista
    4. Miksi ei uskaltaisi? Jos epäonnistuu, kaikki unohtavat samantien. Jos onnistuu, saa hitosti kehuja.

      Poista
  20. http://www.youtube.com/watch?v=sj08w-rCfN8&feature=related Olet muuten joskus sanonut, että Messi ei olisi mitään ilman "doping" aineilla saatua nopeutta,,, kyllä hän myös kikata osaa ja kikat hän on oppinut muuan Ronaldinholta joka opetti hänet harhauttelemaan ja oli Messin paras ystävä Barca vuosina,,,,

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 140 senttisenä ja hitaampana noista kikoista ei olisi riittävästi hyötyä jotta Messi pärjäisi edes FC Barcelonassa.

      Hetkinen, pidät Messin kikkailutaitoa vastaavana kuin Ronaldinhon?

      Poista
    2. En nyt ihan vastaavana mutta on saanut paljon vaikutteita Ronniesta

      Poista
    3. Pari kikkaa ehkä mutta eipä Messiltä lähellekään vastaavia kikkoja näe kuin Ronaldinholta.

      Poista
    4. Noh tietenkin Messillä on oma tyyli, mutta ennen Ronaldinhoa Messi vain juoksi ilman pieniäkään kikkoja.

      Poista
    5. Sitähän Messi tekee nykyäänkin.

      Poista
    6. eipä sitä muuta tarvi, ohi mennään heittämällä

      Poista
    7. Ja sehän on juuri sen takia pelkästään hormonien ansiota.

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.