sunnuntai 11. marraskuuta 2012

Juhlat ohi tällä erää

Odotin jatkoa juhlille FC Barcelonan kohdatessa huippukovan kotijoukkueen Mallorcan. Huippukova Mallorca oli vuosia sitten eikä kovuudesta nykyisin ole mitään jäljellä.

Espanjan liigan maalivahtien taso on surkea. Casillas imuroi vapaapotkuja liukuhihnalta, Valdes saa jatkaa FC Barcelonan maalilla vaikka pelaa surkeasti. Nyt Mallorcan maalivahtia ei kiinnosta edes yrittää torjua Xavin löysää vapaapotkua. Jatkoa seuraa, Messi laukoo löysän kudin keskeltä kenttää keskelle maalia suoraan maalivahtia päin. Jotenkin maalivahti onnistuu ohjaamaan pallon omiin.

Minuuttia myöhemmin  Mallorcan puolustusta ei enää kiinnosta. Maalivahti yrittää paikata virhettään tulemalla liikaa vastaan. Tellon löysä veto käytännössä päättää pelin.

Koska FC Filmaajien puolustus on surkea kuten aina, keskelle kenttää maalin lähelle jätetään 10 metriä tyhjää. Tämän Mallorca onnistui käyttämään hyväksi. Ottelun ollessa selvä, ottelun tuomari uskalsi Mallorcalle rankkarin. Keltainen Palli -ehdokas Busquets käsipalloili selvästi. Valdesilla ei tietenkään mitään mahdollisuuksia torjua.

Ottelulle saatiin sopiva päätös. Mallorcan puolustus seisoskelee ja viittoilee ilmeisesti käsivirhettä, Messi saa täysin rauhassa vetää tyhjiin 2-4.

Lukijoiden pyynnöstä tällä kertaa ei puututa FC Filmaajien saamiin tuomariapuihin. Kaksi maalia puhtaasti maalivahdin ja kaksi puolustuksen kiinnostuksen puutteen piikkiin riittää hyvin. Celtic ottelu näytti kuinka Messi on täysi nolla ellei pääse vetämään tyhjiin. Nyt yksi tyhjiin ja yksi maalivahdin avustuksella ottelun ratkettua. Todistaa ettei Messi ole suurten otteluiden pelaaja. Espanjan liigan taso on surullisen huono edelleen.

112 kommenttia:

  1. MISSIN VIKA MAALI OLI PAITSIO!
    http://www.marca.com/2012/11/11/futbol/equipos/barcelona/1352659220.html

    Alexis on veskarin edessä kun veto lähtee ja sääntöjen mukaan ei saa olla vastustajan näköalueen edessä paitsiossa ollessa. Selvä tilanne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta. Tällä kertaa jätin tuomarihaukut pois yleisön pyynnöstä.

      Poista
    2. hyvinhän tuo näyttää näkevän kun on jo menossa oikeaan suuntaan.

      Poista
    3. Marcan uutisarvo ei nyt ole mikään kummoinen kun on tunnetusti Real Madridin suurin huoraaja.

      Poista
    4. - On silti edessä joten paitsio kyseessä.

      - Hah: Marcahan on tunnettu Messihuoraaja.

      Poista
  2. Barcan eka: Xavin vaparissa moke ei edes yritä.
    Toka: Pakit päästää Messin vauhtiin vasemmalle jalalle keskelle, moke imuroi.
    Kolmas: Pakeilla jonkinlaisia kommunikointivaikeuksia, moke vähentää reaktioaikaansa olemalla aika kaukana maalista.
    Neljäs: Yksi pakki nukkuu pari metriä linjasta, pakit vaativat olematonta paitsiota ja unohtavat Messin maalintekoon. Alexis häiritsee mokea paitsioasemassa.

    Mallorcan eka: Barcan puolustus ihan sekaisin, ok viimeistely.
    Toka: Oikeutettu käsipallopilkku. Casadesus koittaa ampua Valdesille, joka aavistaa väärin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Barcan eka: Xavi ampuu loistavan vaparin maalivahdilla ei edes mahdollisuutta yrittää.
      Toka:Pakit ei pysy messin vauhdissa mukana (kuten ei kukaan pysy) ja tarkka viimeistely.
      Kolmas: Pakit ei pysy mukana myllyssä mokke yrittää edes jotain.
      Neljäs: Pakit ihan ok mukana vaikka osa vaatii paitsiota kyllä.Alexis paitsiossa,mutta ei vaikuta peliin ja messiltä hyvä viimeistely.

      Mallorcan eka: Barcan puolustus antaa säälimaalin että saisi vähän pelattavaa ettei tarvitse kävellä loppupeliä.

      toka: Busquets tekee viihdettä ja antaa huvin vuoksi ja äskön mainitusta syystä vielä mahdollisuutta koska on niin reilu niin reilu.Valdes ei jaksa edes yrittää koska tietää että muuten peli on ohi ja tulee tylsää.

      Poista
    2. Pakko sanoa ettö vielä paremmin tiivistetyt tapahtumat.

      Poista
    3. Lisäksi mallorcan eka maali oli "tarpeeksi lähellä" paitsiota,mutta tuomari huomasi mitä barca yrittää joten ei viitsinyt viheltää.

      Poista
    4. - Vapari oli heikko ja hyvä maalivahti olisi torjunut.

      Tarkka viimeistely maalivahdin kautta?

      Pakkeja ei kiinnostanut.

      Sääntöjen mukaan vaikutti peliin eli paitsio. Messi potkaisi tyhjiin.

      Eipä se paljoa pelattavaa antanut.

      Tylsää tuli vaikka päästi maalin eikä mitään mahdollisuuksia torjuntaan.

      - Maailma on erilainen Barca-lasien läpi.

      - Ei lähelläkään paitsiota.

      Poista
    5. Hyvä vapari oli

      Kyllä juuri näin taitoa nääs

      Kiinnosti

      Ei vaitkuttanut usko jo ja ei ollut tyhjiin ei sitten lähelläkään

      Antoi antoi

      Nou NO nou

      maailma on erilainen vihalasien läpi

      sinua lainatakseni: "tarpeeksi lähellä"

      PS:saan yhtä hyviä analyysejä(itseasiassa parempia) aikaseksi ku sinä vaikka en edes katsonut peliä kuin pikkuruudusta sivusilmällä pool pelin ohessa.

      Poista
    6. Hiljainen ja heikko vapari.

      Ei vaan tuuria.

      Vaikutti ihan sääntöjenkin mukaan jotka eivät tuossa tilanteessa jätä tulkinnanvaraa.

      Ei siltä näyttänyt.

      Ei olisi kuitenkaan torjunut.

      En katso vihalasien läpi.

      Heh, tällä kertaa ei edes sitä.

      Eipä tällainen lista analyysistä käy.

      Poista
    7. Kova ja tarkka

      Taitoa

      Tulkinnanvaraa nykysäännöissä riittää

      kyllä näytti

      Olisi

      Katsot

      Kyllä oli

      Yhtä hyvin kuin sinunkin juttusi (siis oikeasti paremmin).

      PS: nyt en edes jaksanut katsoa mihin vastaan,mutta silti enemmän totuutta kuin sinun jutuissa.

      Poista
    8. Aika hiljainen se oli. Maalivahdin piikkiin.

      Maalivahtia päin = tuuria.

      Tulkinnanvaraa löytyy aina kun minä olen oikeassa. Muuten ei koskaan.

      Ei näkynyt kentällä se.

      Ei millään, taito ei olisi riittänyt.

      Väärin, katson puolueettomasti.

      Tarpeeksi lähellä on eri asia kuin paitsio.

      Pah, et edes tajua mihin vastaat, joten eiköhän se kerro olennaisen.

      Poista
    9. Suurin vitsi: "Katson puolueettomasti"

      Poista
    10. Etsimällä vain virheitä, jotka hyödyttävät itseäsi eli barcaa tai espanjaa. Esimerkkejä satoja. Kehtaat vielä valehdella.

      Poista
    11. Väärin. Kerron faktat asioista joita Barca-fanit eivät tajua.

      Poista
    12. Eli siis etsit virheitä. Missä puolueettomuus? Puolueetomat kun eivät etsimällä etsi virheitä. Jälleen valhe sinulta!

      Poista
    13. Kerron faktoja joita kaikki katsojat eivät huomaa.

      Poista
  3. Hyvää peliä barcalta, ainoa miinus oli kun eivät siinä kahdessa vastustajan maalissa edes jaksaneet yrittää, näin ollen vastustaja pääsi iskemään kaksi tyhjiin =(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. - Ensimmäinen maali oli loistavan tarkka viimeistely ja toisessa loistava rankkari.

      Poista
    2. Molemmat tyhjiin kun puolustusta ei kiinnostanut

      Poista
    3. Barcan puolustus ei osaa, siinä on selvä ero.

      Poista
  4. Messihän rikkoi eilen itse Pelen ennätyksen maaleista yhden kalenterivuoden aikana seurajoukkue ja maaotteluissa.

    1. Gerd Müller (1972), Saksa ja Bayern München 85
    2. Lionel Messi (2012), Argentiina ja FC Barcelona 76
    3. Pele (1957), Brasilia ja FC Santos 75

    Mitäs siihen sanot. :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanon että Espanjan liigan taso laskee koko ajan.

      Poista
    2. Niin tuossahan on mukana maalit Argentiinalle.

      Poista
  5. Messi rikkoi eilen Pelen ennätyksen maaleista yhden kalenterivuosen aikana. Mitäs siihen sanot? :P

    1. Gerd Müller, 1972: 85maalia
    2. Lionel Messi, 2012: 76maalia
    3. Pele, 1958: 75maalia
    Pistetään vielä vertailun vuoksi Ronaldon paras kalenterivuosi tähän.
    Cristiano Ronaldo, 2011: 60maalia

    Ja uutinen: http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/2012111116316673_jp.shtml

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanon yhä edelleen samaa. Tuo osoittaa myös Ronaldon pelaavan enemmän joukkueelle.

      Poista
    2. hyökkääjä auttaa yleensä joukkuetta parhaiten tekemällä maaleja ja siinä messi on paras. syöttöjäki tulee melkein parikymmentä joka vuosi. miten ronaldo?

      Poista
    3. Muller teki 85 maalia 60 ottelussa joten Messin pitäisi tehdä seuraavassa pelissä yhdeksän maalia että tasoittaisi oikeasti Mullerin kanssa. Käytännössä Messi rikkoo tuon ennätyksen aika monta peliä enemmän pelanneenna kuin Muller.

      Poista
    4. - Messi auttoi joukkuetta mm. missaamalla rankkarin Chelseaa vastaan. Jotain Mallorcoja ja höntsäSamiKuseneita pyörittää miten haluaa.

      - Näinhän se menee. FF2:n tyylillä pitää kuitenkin ottaa pituuskorjattu kerroin jolla Messi saadaan edelle.

      Poista
    5. Jos tuo osoittaa Ronaldon pelaavan enemmän joukkueelleen miksi Messillä on enemmän syöttöjä.

      Poista
    6. Pelit on vähän muuttuneet mullerin/pelen ajoista ja lisäksi joukkueita (nimenomaan vastustajia) vaikea vertailla joten periaatteessa turha ennätys/turha puhua kumpi on parempi jos messi tekee vielä sen 9maalia tänä vuonna.En tiedä kumpaa tuo 40v ero hyödyttää,mutta on selvää että toista.
      Itse kuitenkin sitä mieltä että ennätys mikä ennätys ja se siitä.Kyllähän real/barca/messi/ronaldo ovat viime vuosina rikkoneet la ligassa kaikki ennätykset ja ei ole puhuttu ottelumääristä tai tasosta joten jos messi tekee tuon yli 85maalia niin messi on eniten maaleja tehnyt pelaaja yhtenä kalenterivuonna.Se on sitten toinen ennätys kuka on tehnyt eniten maaleja/peli yhtenä vuonna.

      Poista
    7. Tuosta kumpi on enemmän juokkuepelaaja vielä sen verran että otanpa kolmannen pelaajan esimerkiksi jotta voin selventää että pelkät syötöt eivät tätä kerro.Eli Suarez liverpoolista.Kun katsoo vain maalimääriä ja syöttöjä voisi sanoa hänen olevan itsekäs,mutta todellisuudessa ongelma on se että hän kyllä petaa paikkoja muille,mutta kun kukaan muu ei saa palloa sisään.En sano että tämä olisi syynä ronaldon syöttömäärissä,mutta pelikavereilla on pirusti vaikutusta jos haluaa tilastoissa näyttää maalintekijän lisäksi joukkupelaajalta.

      Poista
    8. - Ronaldo osallistuu myös puolustamiseen. Lisäksi FC Barcelona saa enemmän tuomariapuja.

      - Näin se on. Tietenkin media hehkuttaa tällaisten pelleilyennätysten "murskauksia", jotta saavat myytyä paremmin.

      Ennätys on ennätys, mitä se kertoo on toinen asia.

      - Näin se menee. Madridin maalintekijöistä Higuain ja Benzema hyytyvät kovissa paikoissa. Muista Di Maria 2 maalia ja Özil 1 maali. Hyvää tukea saa Ronaldo.

      Poista
    9. Tästä voisi vielä sen verran että ei siellä barcassakaan ole villan loukkaantumisen jälkeen ollut kunnon maalisylkijää,koska alexis on jotakuinkin flopannut ja muut eivät ole puhtaita maalintekijöitä joten voidaan päätellä että hyvin messikin on syötellyt jos 20 syöttöä saa kaudessa noilla maalitekotaidoilla joita pelikavereilla on.Toki tähän vaikuttaa myös suuret maalimäärät otteluissa joissa vastustajan puolustus ei toimi,koska yleensä barcan peli on yhtä hyökkäystä ja jos puolustus ei toimi luvut on rumia ja syöttökombot sitä tasoa että kuka vain laittaa sisään kun pallo pelataan metrin päähän tyhjiin.
      Paitsi toki mainitesemani poolin jonjo shelvey joka onnistui munimaan suarezin upean syötön.

      Poista
    10. Ei Villa ole puhdas maalintekijä. Maalisaldo Barcelonassa aika heikko.

      Kuten sanoitkin, vastustajia ei usein kiinnosta varsinkaan Rantapalloliigassa ja pelaajat saavat laittaa tyhjiin.

      Poista
    11. Kyllä villa on puhdas maalitekijä ja kyllä parilla ekalla kaudella barcassa tehot taisivat olla samaa luokkaa kuin realin higuainilla tai benzeman tasoa.

      En sanonut että ei kiinnosta vaan sitä että jos barcan/realin peli toimii vielä sen 1% normaalia paremmin kun taas jonkun celtan puolustus ei ole aivan parhaassa uomissa niin maaleja tulee nopeasti 5-6.Samaan pystyvät valioliigassa esim.city tai chelsea ja saksassa bayern.Juve joskus serie a:ssa.

      Tuo kiinnostus on se asia josta olen ehkä eniten eri mieltä kanssasi koska en vain usko että ottelu varsinkiin suuria vastaan la ligassa ei kiinnostaisi.Sitten on tietysti eri juttu jos peli on 5-0 ekan jakson jälkeen ja 2ukkoa pihalla,mutta esim.jotkut 0-3 maalit eivät ole vielä niitä joita voisi laittaa kiinnostuksen piikkiin.

      Poista
    12. Olet kai huomannut ettei Villa pelaa keskellä vaan laidassa. Keskellä pelaa eräs toinen 5 kirjaiminen.

      Ensimmäisellä kaudella 18 liigamaalia kun Messi teki 31.

      En usko että tulee. Celtic näytti miten Barcelona pidetään kahdessa ja yhdessä maalissa eikä ollut kovin lähelläkään että tulisi lisämaaleja.

      Miksi kiinnostaisi? La Ligassa tiedetään että vähentämällä kiinnostusta suuret vs pienet otteluissa saadaan ehkä parempi rahanjako. Muita keinoja ei näytä olevan.

      Poista
    13. celta=celtic? wrong!

      Poista
    14. Aivan, ja viittasin juuri Celticiin.

      Poista
    15. Mä en nyt tajua siis alunperin sanoin

      "En sanonut että ei kiinnosta vaan sitä että jos barcan/realin peli toimii vielä sen 1% normaalia paremmin kun taas jonkun celtan puolustus ei ole aivan parhaassa uomissa niin maaleja tulee nopeasti 5-6"

      Ja tätäkö ei muka ole ikinä nähty? ei sinun mielestä koska:

      "En usko että tulee"

      Ja celtic tosiaan pelasi hyvin organisoidusti,mutta sanoinkin että jos puolustus ei täysin toimi ja barcan hyökkäys kulkee vielä asteen paremmin joka tulee siitä että myös alexis,xavi ja pedro ovat pelipäällä toisin kuin celtic pelissä.Eivät Messi ja Iniesta voi kaikkea tehdä (varsinkaan barcan systeemissä) vaikka maailman parhaat ovatkin.

      Poista
    16. Tarkoitin sitä että Celticin tasoinenkin nippu pitää FC Barcelonan parissa maalissa. Ei siihen tarvita muuta kuin kiinnostusta. Tietenkin on selvää ettei jotain Celtaa kiinnosta edes yrittää ja siitä johtuu se 5-6 maalia. Ei siitä että Barcelona pelaisi hyvin tai Celta huonosti.

      Alexisin, Pedron ja Xavin taso ei riitä tuon parempaan. Takaa-ajoasemassa Xavi kannattaa ensimmäisenä vaihtaa kentältä pois.

      Poista
  6. Ronaldo loukkasi eilen pahasti silmänsä, mutta teki maalin puolisokeana.
    Video:http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Oc-3iGsI3Tc

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sankarillista taistelua ja loistavaa pallonkäsittelytaitoa.

      Poista
    2. Siitä paikasta ois sokeekin tehny maalin.
      taas ei vastustajan puolustusta kiinnostanu.
      Ja jälleen Real voittaa rankkari.
      Muka tuomarit suosii Barcaa.
      Ei ihme jos Levanten pelaajat kävi kuumana kun joka tuomio meni Realin eduksi.

      Mites se MV:n väittämä menikään?
      Messi ei tee vieraspeleissä maaleja!
      Tällä kaudella 4 kotona 11 vieraissa.

      Poista
    3. Onneks puujalkanen kurapallon potkija missas sen rankkarin.
      Voittomaalissa rikottiin Levanten pelaajaa, mutta ei kiinnostanu Levanten pelaajia protestoida tilannetta kun tajusivat et tuomarit oli päättänyt että Real voittaa.

      Poista
    4. "Siitä paikasta ois sokeekin tehny maalin."
      Yksikään FC UEFAn pelaaja ei olisi tehnyt siitä maalia, koska "kenttä olisi ollut liian huono."

      Levanten maali oli selvä paitsio, joten ilman tuomariapuja Real ois voittanu 2-0. Toki peli ois voinu päättyä myös 5-0.

      Poista
    5. "Onneks puujalkanen kurapallon potkija missas sen rankkarin."
      Taisit katsoa ottelun perseelläsi, sillä FC UEFA ei tällä kertaa saanut yhtään rankkaria. FC UEFAhan on ainut kurapallon potkija La Ligassa.

      Poista
    6. - Madrid ei tehnyt maalia rankkarista.

      Tällä kertaa Messi osuu vieraspeleissäkin tuurilla ja vastustajan maalivahdin avustuksella.

      - Levanten Navarro olisi pitänyt ajaa ulos toisella minuutilla.

      - Olet oikeassa. FC Filmaajat pärjää vain hyväkuntoisilla kentillä.

      Lisäksi Levanten olisi pitänyt pelata 10 pelaajalla 88 minuuttia.

      - Taisi tarkoittaa Xabi Alonsoa.

      Poista
  7. Kerrankin Iltalehti on oikeassa otsikoidensa kanssa:
    1. puoliaika: Messi osui onnella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin on.

      http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/2012111116315603_jp.shtml

      Poista
  8. Myönnä tai et mutta Ronaldon vapareiden taso on laskenut roimasti viime vuosina. Ronaldon vaparit osuu nykyään lähes joka kerta muuriin. Lisäksi sanoisin että Messi on nykyään vaarallisempi vapareiden vetäjä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ronaldo vetää vapaapotkuja joita on todella vaikea torjua. Messi vetää maalia kohti ja toivoo että maalivahti kämmää. Onkohan sattumaa että muutamassa viime ottelussa kaksi kertaa maalivahti on ottanut Messin vaparista puhtaan kopin?

      Poista
    2. tarkennus: Messi ampuu tarkan (yleensä) sijoituksen ja toivoo että maalivahti aavistaa väärin. Ronaldo hakee vaikeampaa joka osuessaan uppoaa se on totta,mutta ne osuvat harvoin kohdalleen joten on vain mielipide kumpi on parempi ratkaisu.
      Eli ronaldo hakee sellaista jota ei voi torjua messi taas sellaista joka menee sisään jos maali vahti aavistaa väärin.

      Voisi verrata rankkariin.Toinen sijoittaa 50senttiä tolpan vierestä okei veska torjuu kohtuu usein,mutta ei aina toinen taas ampuu kovaa yläkulmaan eli menee aina sisään kun onnistuu,mutta usein menee joko vähän ohi/yli tai osuu putkiin.

      Poista
    3. Hyvin sanottu. Lisätään tuohon vielä että Messi potkaisee todella hiljaisia jolloin maalivahdin pitää oikeasti kämmätä jos päästää maaliin.

      Huomioidaan myös ettei Messistä ole mitään uhkaa muualta kuin keskeltä ja sieltäkin hyvin vähän. Ronaldosta on.

      Rankkarivertaus on kohtalainen mutta rankkari lauotaan aina samasta paikasta. Vapaapotkut aina eri paikasta.

      Poista
    4. Pakko sen verran korjata että ei ne messin vaparit niin kaamean hiljaisia ole,koska muuten eivät menisi ikinä,mutta eivät toki mitään järkyttäviä pommejakaan.
      Esim Xavi ampuu usein vielä huomattavasti hiljaisemmin.
      Se on myös fakta että 95% vapari maaleista on joko muurin/maalivahdin moka ja tämän messi on huomannut ja hakee sitä virhettä ja ainakin tällä hetkellä näyttää toimivan hyvin.

      Tuo on pitkälti totta myönnetään.Messin sektori käsittää noin 10m alueen ronaldon taas 3x isomman ja myös kauempaa tulevat,mutta barcan pelitaktiikalla vaparit tulevat myös yleensä keskeltä joten sinänsä sama.

      Totta,mutta ajoin perusajatusta kuten kaikestä päätellen tajusit.

      Poista
    5. Ovat hiljaisia koska menevät maalivahdin avustuksella. Totta sikäli että suurin osa vaparimaaleista menee muurin tai maalivahdin piikkiin.

      Ronaldon onnistuneissa vapareissa ei voi maalivahtia paljoa syyttää. Siinä se ero. Juurikin keskeltä kenttää tulevissa vapaapotkuissa tuomariapujen vaikutus on suurin.

      Poista
    6. Okei en jaksa enää tätä paitsi että:

      "Juurikin keskeltä kenttää tulevissa vapaapotkuissa tuomariapujen vaikutus on suurin"

      WTF?

      Poista
    7. Tuomareilla on selvästi suurempi kynnys antaa vapaapotkuja keskeltä ja läheltä maalia kuin laidalta.

      Poista
    8. heitätkö jotain tilastoa tälle eikä mitään mutuilua.

      Poista
    9. ja selitykset senkuin paranee:D:D

      Onnittelut olet todellakin tyhmä.Toiseksi miten tämä hyödyttää messiä.Siis turha mutista että barca saa apuja sen enempää kuin realkaan.

      Poista
    10. - Tilastoa? Ei tuohon tilastoa tarvita. Jokainen jalkapalloa katsonut tietää että kynnys antaa rangaistuspotku on selvästi korkeampi kuin antaa vapaapotku keskiympyrässä tapahtuvasta rikkeestä. Ts. samanlaisesta rikkeestä joka tapahtuu keskiympyrässä ja josta saa vapaapotkun ei todennäköisesti saa rangaistuspotkua. Sovella samaa vapaapotkuihin.

      - Kts ylempi. Noin asia käytännössä menee. Se hyödyttää Messiä sikäli että pääsee ampumaan vapareita paremmista paikoista.

      Poista
    11. Jos ei löydy numeerista faktaa, on mielipiteesi puhdasta valhetta.

      Poista
    12. mistä repäsit rankkarit, nyt puhuttiin vain vapareista. Aina aihe vaihtuu kun puhut ittes jumiin.

      Poista
    13. - Turvaudut tuollaisiin kun et keksi mitään kunnollista perustelua.

      - Ai mistä repäisin rankkarit? Rankkareita annetaan pitkälti samoin perustein kuin vapaapotkuja, joten niitä voidaan verrata toisiinsa hyvin. Taas huomasit ettet pysty kumoamaan kantaani, joten takerrut pikkuseikkoihin.

      Sanotaan sitten asia tuolla tavalla kun et osaa soveltaa:

      Jokainen jalkapalloa katsonut tietää että kynnys antaa vapaapotku rangaistusalueen rajalta on selvästi korkeampi kuin antaa vapaapotku keskiympyrässä tapahtuvasta rikkeestä. Ts. samanlaisesta rikkeestä joka tapahtuu keskiympyrässä ja josta saa vapaapotkun ei todennäköisesti saa vapaapotkua rangaistusalueen rajalta.

      Olipa vaikea sovellus.

      Poista
    14. "Tuomareilla on selvästi suurempi kynnys antaa vapaapotkuja keskeltä ja läheltä maalia kuin laidalta."
      ei rankkareita, ei keskiympyrää. Taas uikutat jotain ihan randomia faktojen puuttuessa.

      Poista
    15. Keskiympyrä on keskellä. Rangaistusalue ei ulotu laitaan sakkaan. Rangaistuspotkun voi antaa samasta rikkeestä kuin vapaapotkun.

      Kun et muuhun pysty, takerrut epäolennaisuuksiin. Jokainen jalkapallosta jotain tietävä varmasti ymmärsi kerrasta.

      Poista
    16. Samalai se vihelletään keskikentällä kuin boksin edessäkin. Alueella on sitten kovempi kynnys viheltää.

      Poista
    17. Aika monta ottelua olen katsonut ja sillä perusteella ei todellakaan noin. Mitä parempi maalipaikka vapaapotkusta, sitä vaikeampi saada vapaapotkua. Alueella vihelletään yleensä rankkari.

      Poista
  9. Ronaldo kikkaa Messin täydellisesti, ja kun CR7 pääsee ohi, Adriano taklaa ja filmaa (FC UEFAloonalle tyypillisesti).
    http://www.youtube.com/watch?v=pmhKCMeRyRo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://www.youtube.com/watch?v=QD8_3pO9WYo&feature=related

      Tätäkö tarkotit?

      Poista
    2. http://www.youtube.com/watch?v=x7sn2bN841w

      Messi laittaa Ronaldon polvilleen. 1.16-1.20 näkee todella hyvin.

      Poista
    3. Tuo se vasta onkin harhauttamista, kun Ronaldo on 3 metriä taaempana koko ajan. Ronaldo >>>> Missi .

      Poista
    4. Jep eikä Ronaldoa kiinnostanut puolustaa. Siksi veti polvilleen.

      Poista
    5. meinasi liukua mutta fiksuna kaverina näki ettei yllä millään niin heittikin vain polvilleen. Siitä ois joku Pepe koittanu vetää äijjää sairaalaan.

      Poista
    6. Kertooko jotain Barca-faneista että Ronaldo teki väärin? Luunmurskaus mallia Pepe olisi ollut oikein.

      Poista
    7. en tiä mitä helvettiä tuo nyt kertoo barca-faneista mutta se kertoo tosiaan sen että Ronaldo pelasi oikeestaan fiksusti tuon. Yritti, muttei ehtinyt niin pisti "pelin poikki". Pepe olisi tosiaan rapannut jaloille, lentänyt pihalle ja pallo olisi viety pilkulle josta maali ois tullu kuitenkin. Siinä ois sitten vielä räpistelty alivoimalla ilman "ykkös"puolustajaa.

      Poista
    8. Näinpä. Ronaldon fiksu pelaaminen on yhtäkkiä huono asia.

      Poista
    9. eihän ole?:D fiksu pelaaminen on fiksu pelaaminen. Missä ongelma?

      Poista
    10. Tarkoitin sitä mistä homma lähti liikkeelle.

      Poista
  10. Messi on vienyt Ronaldon noin 3 kertaa, sen lisäksi Ronaldo taklasi kerran Messin ja näytti olkapää-olkapää kontaktia mikä on ironista kun tiedetään primadonnan sukellukset, sitten por-arg maaottelussa repi Messiä takaapäin paidasta kun Messi oli pääsemässä vauhtiin, sekä yhdessä tilanteessa ei uskaltanut lähestyä/ottaa palloa pois Messiltä sen jälkeen kun pelaili Alvesin kanssa seinät laidalla.

    VastaaPoista
  11. Anonyymi 1:Jos tarkoitit Ronaldon kikkaa ja Adrianon taklausta, kyllä.
    Anonyymi 2:Ronaldo ei voinut taklatakaan, sillä siitä tietysti olisi tullut rankkari.
    Anonyymi 3: Portugal - Argentiina-ottelussa; Pientä paidasta repimistä kyllä, mutta Messin kaatumisen aiheutti taklauksellaan Raul Meireles.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://www.youtube.com/watch?v=exrieZeTIO0

      Messi vie 17cm pidemmän Ronaldon pääpallossa.

      Poista
    2. Ronaldo ei uskaltanut edes hypätä kun Messi olisi pistänyt kyynärpäällä päin näköä.

      Poista
    3. ja tää pehmis on "kivikovan" oli valioliigan tähtipelaaja

      Poista
    4. Hyvin katsottu Ronaldohan hyppää tuossa :D

      Poista
    5. - Valioliigassa Ronaldon tehtävä oli tehdä maaleja.

      - Ei hyppää kunnolla.

      Poista
  12. onhan messi nyt parempi kuin ronaldo. faktat on vaa kiistattomia. molemmat pelaa lähestulkoon samat joukkueet läpi, messillä ja ronaldolla suht samat maalimäärät (messi viä ne kylläkin nykyään) mutta maalisyötöissä messi raiskaa ronaldon perseen nyrkillä fistaten. ja siihen kun lisätään nykyään messin vapaapotkut mitkä ovat alkaneet menemään suht jees prosentilla verkkoon (sanot mitä sanot maalivahtien kiinnostuksesta/paskuudesta). ronaldo ei ole parempi kuin kahdessa asiassa ja ne ovat pääpallot ja pilkut. niin kauan kuin messi elää ei ronaldo ballon dooria voita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Faktat ovat kiistattomia sen suhteen että Ronaldo on parempi pelaaja. Katsot vain tilastoja ja unohdat sen etteivät tilastot kerro miten tulokset on saatu.

      Vapareissa Messin temput on jo opittu. Ei ihme että Xavi joutui vetämään Mallorcaa vastaan.

      Poista
    2. hyökkääjää pystyy aika hyvin mun mielestä tilastoilla arvostelemaan :D vai millä sinä arvostelisit messiä/ronaldo yhtälöä kumpi on parempi ?

      Poista
    3. Sillä mitä pelaajat tekevät kentällä?

      Poista
    4. Eli mielipidevääristymällä? Suomeksi sanottuna valheella.

      Poista
    5. eli ei tilastoilla ollenkaan ? aha okei.. mitäs se sit pitää sisällään ? eli arvostelukriteerit hyökkääjälle kiitos :D

      Poista
    6. - Ei vaan asioiden tajuamisella.

      - Tilastojakin voi käyttää mutta esim tällä hetkellä moni pitää Falcaota parempana hyökkääjänä kuin Messiä tai Ronaldoa. Maalimäärissä Ronaldo ja Messi ovat edellä. Siis Falcao ei voi olla parempi, vai?

      Tilastot yhdistettynä muuhun ovat hyviä, pelkät tilastot eivät.

      Poista
  13. Otetaas pieni tilasto tuosta seikasta että messi osuu vain heikkoja vastaan.Tässä tämän kauden tähän mennessä "kovat" pelit barcalta ja selitys miksi.

    Barca-real 23.8.2012:Okei supercup,mutta silti vastassa real.
    real-barca 29.8.2012:sama
    valencia-barca 2.9.2012:Valencia on mestariliigassa ja pärjääkin siellä
    sevilla-barca29.9.2012:Vaikea vieraspeli
    barca-real 7.9.2012:eipä tarvitse selittää
    Barca-celtic 23.10.2012:Otateen mukaan koska sun määritelmillä kivokova lädiseura
    barca-celtic 7.11.2012:sama

    Näissä peleissä maaleja:5 pelejä 7 joten ihan kohtuullinen % ei toki sama kuin muissa peleissä,mutta onko ihme.Toki todella suppea otos,mutta jos lähtisi kelaamaan taaksepäin 3-4v niin varmasti päädyttäisiin johonkin 0.6-0.8peli joka on aika hyvä%

    ps:otin ensin ottelut sitten katsoin maalit joten tulokseen en yrittänyt vaikuttaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mikäs siinä. 7 ottelua ja 5 maalia on aika surkea suoritus kun muissa 9 ottelussa on tullut 13 maalia. Eli osuu lähinnä heikkoja vastaan.

      Nuo harvinaiset osumat voi pistää tuurin piikkiin kuten esim Celtic ottelun kavennusmaali.

      Poista
    2. Eikö ole aika normaalia että osumia tulee heikompia vastaan enemmän? jos susta 5 maali 7 pelissä on surkeaa niin...no mitä siihen voi sanoa.

      Voidaanhan tuo katsoa toki näinkin: otetaan pois supercup koska sehän oli höntsää joka ei kiinnosta ketään,valencia on perus tusinalaligajengi sama sevilla celtic...oikeesti ei se oo kova vaikka barcan voittiki.Hyvä jos selviää tosta edes jatkoon.Eli barcalla ollut 1 oikeasti kova peli tälle kaudelle ja messin saldo siis 1peli 2 maalia joten aika kova on % kaverilla.

      Poista
    3. 5 maalia 7 pelissä on vähän kun kyseessä pitäisi olla maailman paras pelaaja.

      Myös Real-peli jätetään laskuista koska Real oli sillä hetkellä liigan keskikastia.

      Poista
    4. Harva pystyy moiseen saldoon edes heikkompia joukkueita vastaan.

      Myös Real-peli jätetään laskuista koska Real oli sillä hetkellä liigan keskikastia.

      :D:D lol sillä ei ole väliä vaikka real olisi ollut viimeisenä sarjassa siinä vaiheessa.se on kuitenkin ottelu jossa kohtaavat euroopan(maailman) paras ja toiseksi(kolmanneksi ehkä) paras jengi joten paljon kovemmaksi kamppailu ei voi tulla.

      Poista
    5. Jos Celtic luetaan kovaksi vastustajaksi, silloin siihen luetaan yhtälailla myöskin Moskovan Spartak. Messihän sen ottelun lopussa ratkaisi kahdella maalillaan, mutta eihän sitä tietenkään voi Messinvihaajan mukaan laskea siihen joukkoon, koska se päätyi Barcelonan voittoon. Ja oikeastaan, jos molemmat noista lasketaan koviksi vastustajiksi, kyllä siihen myöskin kuuluu Benfica.

      Siis, jos Celtic pelit lasketaan koviksi peleiksi Championsliigassa, ovat kaikki pelit olleet Barcelonalle kovia pelejä, niin kuin ne ovat tiukoille menneetkin. Tosin ehkä Benfica voitto tuli hieman helpommin, mutta odotusarvoltaan se oli ehkä vaikein noista neljästä ja siinäkin molemmat maalit messin hienoista esitöistä.

      Real Madrid ottelut olivat kaikki kovia pelejä. Sitä ei muuta se tosiasia, että Realilla oli pienoisia ongelmia alkukaudesta. Se mikään keskikastin joukkue missään vaiheessa ollut, vaikka muutaman pelin jälkeen olikin aika alhaalla liigassa. Hallitsihan se selvästi niistäkin jokaista peliä missä pisteitä menetti.

      Tähän täytyy myös tuoda mukaan etelä-amerikan karsintapelit, missä jokaiset ottelut ovat tätä nykyä erittäin kovia pelejä. Sitten aletaan ollaan totuudessa.

      Poista
    6. - Harva pelaa yhtä heikossa sarjassa joukkueessa joka saa yhtä paljon tuomariapuja.

      Realin sarjasijoitus osoittaa että tuolla hetkellä Real oli kaukana parhaasta.

      - Celticillä on yhtä monta pistettä kuin Spartakilla ja Benficalla yhteensä.

      Millä perusteella vertaat Celticiä Spartakin ja Benfican kaltaisiin höntsätiimeihin? Celtic menee todennäköisesti jatkoon lohkokakkosena vastoin odotuksia.

      Realin vire oli tuohon aikaan niin surkea että Real oli keskikastin joukkue. Joku Sevilla ja Getafe voittaa Realin kertoo tarpeeksi. Barcelona ottelun jälkeen Realilla on 4 ottelun voittoputki. Nyt Real on selvästi kovempi kuin alkukaudesta.

      Etelä-amerikan taso on surkea kuten seuraava uutinen kertoo :)

      Poista
  14. http://www.fcbarcelona.com/football/first-team/detail/article/lfp-give-four-barca-players-awards

    VastaaPoista
  15. "Jep, juttua tulossa kunhan keksin sopivaa sanottavaa."

    hyvin sanottu! Nyt puhut kerranki asiaa. "keksin" ethän muuta teekkään kun keksit kaikkia tyhjää paskaa mitkä mikään ei pidä paikkaansa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei vaan keksin hyviä perusteluita miksi valinnat olivat vääriä.

      Poista
  16. Nimenomaan KEKSIT. Hyvä kun olet sen itsekkin ymmärtäny. mitään totuus pohjaahan niillä ei olev vaan ne on keksitty.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totuuksien kertominen käy tylsäksi ellei keksi miten ne kerrotaan.

      Poista
  17. Mitä mieltä olet Ibran superhatusta "kivikovaa" englantia vastaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Upeita maaleja joissa tosin auttoi Englannin maalivahdin höntsävaihde.

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.